14 τροφές για υγιείς πνεύμονες και ευκολότερη αναπνοή

14 τρόφιμα για υγιείς πνεύμονες και ευκολότερη αναπνοή

Αυτό που τρώμε μπορεί να μην επηρεάζει άμεσα τους πνεύμονες, αλλά η τροφή επηρεάζει την υγεία των πνευμόνων έμμεσα μέσω του καρδιαγγειακού συστήματος και παρέχοντας αντιοξειδωτική προστασία.

Δεν είναι μυστικό ότι μια καλά ισορροπημένη διατροφή κρατά το σώμα και το μυαλό ισχυρό. Αλλά, η κατανάλωση των σωστών θρεπτικών συστατικών μπορεί να υποστηρίξει την καλύτερη αναπνοή και ακόμη και να μειώσει τα συμπτώματα του άσθματος. Όταν το σώμα επεξεργάζεται ή μεταβολίζει τα τρόφιμα σε καύσιμα, λαμβάνεται οξυγόνο και παράγεται ενέργεια. Το διοξείδιο του άνθρακα είναι ένα απόβλητο αυτής της διαδικασίας που το εκπνέουμε.

Οι πρωτεΐνες, τα λίπη και οι υδατάνθρακες μεταβολίζονται διαφορετικά και παράγουν διαφορετικές ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα. Σύμφωνα με την American Lung Association, για μερικά άτομα με ΧΑΠ (Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια), μια διατροφή χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες και πιο υγιεινών λιπών τους βοηθούν να αναπνέουν καλύτερα.

Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά έχει επίσης συνδεθεί με υψηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του πνεύμονα. Οι άνθρωποι που τρώνε πολλά κορεσμένα λιπαρά, όπως αυτά που συναντάμε στο επεξεργασμένο κρέας, είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν καρκίνο του πνεύμονα.

Από την άλλη, η κατανάλωση φρούτων έχει αποδειχθεί ότι μειώνει αυτούς τους κινδύνους. Η σωστή διατροφή συνδέεται με την άσκηση ώστε να διατηρήσετε τους πνεύμονες σας καθαρούς, υγιείς και όχι υπερφορτωμένους. Τα ωμά φρούτα και λαχανικά είναι ο καλύτερος τρόπος να αποκτήσετε τα ένζυμα, τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τα αντιοξειδωτικά που θα σας κρατήσουν υγιείς τους πνεύμονες σας.

14 τροφές για υγιείς πνεύμονες και ευκολότερη αναπνοή

  1. Νερό

Το νερό παίζει τεράστιο ρόλο στην υγεία και είναι η βάση οποιασδήποτε καθαριστικής δράσης. Είναι απαραίτητο για τη διατήρηση της ροής του αίματος από και προς τους πνεύμονες. Διατηρεί επίσης τους πνεύμονες ενυδατωμένους και τη βλέννα σε ροή. Αυτή η βλέννα είναι σημαντική και πρέπει να έχει  τη σωστή πυκνότητα για να μπορεί να αποβάλλει από το σώμα τις τοξίνες, τα μικρόβια και τους ρύπους.

Ένα μεγάλο μέρος του σώματος αποτελείται από νερό. Όταν το σώμα μας αφυδατωθεί, αρχίζουμε και αισθανόμαστε τις συνέπειες. Η σωστή ενυδάτωση είναι απαραίτητη για την υγεία του πνεύμονα. Βοηθά στην απομάκρυνση των αποβλήτων από το σώμα, μεταφέρει θρεπτικά συστατικά σε όλο το σώμα και ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος.

  1. Σκόρδο και κρεμμύδια

Αυτά τα πικάντικα τρόφιμα είναι σημαντικά για την καρδιά και τους πνεύμονες επίσης. Μειώνουν τη φλεγμονή, μειώνουν τη χοληστερόλη και καταπολεμούν τη μόλυνση. Το σκόρδο είναι γνωστό για τις ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention διαπίστωσε ότι οι καπνιστές που έτρωγαν ωμό σκόρδο είχαν 40% χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου του πνεύμονα σε σύγκριση με εκείνους που δεν κατανάλωναν ωμό σκόρδο.

ΤΖΙΝΤΖΕΡ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ_ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ
  1. Τζίντζερ

Το τζίντζερ (πιπερόριζα) έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και προάγει την εξάλειψη των ρύπων από τους πνεύμονες. Επίσης το τζίντζερ έχει σημαντικά οφέλη όχι μόνο για τους πνεύμονες αλλά και για το υπόλοιπο σώμα. Μπορεί να βοηθήσει στην αποσυμφόρηση και στον καθαρισμό των αεραγωγών, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της υγείας των πνευμόνων και στη βελτίωση της αναπνοής.

  1. Πιπεριές Τσίλι

Οι πιπεριές είναι γεμάτες με καψαϊκίνη, την πικάντικη ένωση που τους δίνει την έντονη καυτερή γεύση. Η καψαϊκίνη βελτιώνει τη ροή του αίματος, διεγείρει τις μεμβράνες βλέννας και καταπολεμά τη μόλυνση.

  1. Σταυροειδή/ Σταυρανθή Λαχανικά

Το λάχανο, το κουνουπίδι, το μπρόκολο και η λαχανίδα (kale) έχει αποδειχθεί ότι εμποδίζουν την πρόοδο του καρκίνου του πνεύμονα και μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα στο μισό. Είναι πλούσια σε χλωροφύλλη που καθαρίζει και χτίζει το αίμα και γεμάτα από πολύ αποτελεσματικά αντιοξειδωτικά.

  1. Ρόδια

Ο χυμός ροδιού επιβραδύνει την ανάπτυξη των όγκων των πνευμόνων. Τα ρόδια περιέχουν πολλά αντιοξειδωτικά όπως το ελλαγικό οξύ, το οποίο κερδίζει βήματα στην έρευνα για τον καρκίνο και γενικά την υγεία των πνευμόνων.

  1. Κουρκουμάς

Αυτό το μπαχαρικό μοιράζεται πολλά από τα οφέλη του τζίντζερ. Περιέχει κουρκουμίνη, μια ένωση που συμβάλλει στην καταστροφή καρκινικών κυττάρων και βοηθά στην ανακούφιση της φλεγμονής και το σφίξιμο στο στήθος που προκαλείται από άσθμα.

Μία μελέτη παρακολούθησε 77 συμμετέχοντες με ήπιο και ελαφρύ άσθμα που λάμβαναν κάψουλες κουρκουμίνης για 30 ημέρες. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα συμπληρώματα μείωσαν τη φραγή στους αεραγωγούς και θα μπορούσαν να αποτελέσουν συμπληρωματική θεραπεία για όσους πάσχουν από άσθμα.

  1. Μήλα

Τα φλαβονοειδή, η βιταμίνη Ε και η βιταμίνη C βοηθούν τους πνεύμονες να λειτουργούν στο μέγιστο. Τα μήλα είναι πλούσια σε όλα τα παραπάνω και όσοι τα τρώνε για αρκετές εβδομάδες έχουν πιο υγιείς πνεύμονες. Επίσης τα μήλα είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά που μπορούν να βοηθήσουν να διατηρήσετε τους πνεύμονές σας υγιείς.

ΓΚΡΕΙΠΦΡΟΥΤ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ_ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ
  1. Γκρέιπφρουτ

Η Ναρινγίνη, ένα φλαβονοειδές του γκρέιπφρουτ, αναστέλλει την ενεργοποίηση ενός ενζύμου που προκαλεί καρκίνο. Το λευκό γκρέιπφρουτ περιέχει μια μεγάλη ποσότητα ναρινγίνης, αν και το ροζ γκρέιπφρουτ περιέχει μια ποσότητα μαζί με το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο. Το γκρέιπφρουτ είναι ιδιαίτερα καλό για τον καθαρισμό των πνευμόνων μετά την διακοπή του καπνίσματος. Επιπλέον, το συγκεκριμένο φρούτο αποτελείται από 92% νερό, γι ‘αυτό είναι ιδανικό για να σας κρατήσει ενυδατωμένους, υποστηρίζοντας τη γενικότερη υγεία σας.

  1. Φασόλια, Σπόροι, Καρύδια

Τα φασόλια, οι σπόροι και τα καρύδια περιέχουν μια σημαντική ποσότητα μαγνησίου, ενός μετάλλου που συμβάλλει στην υγιή λειτουργία των πνευμόνων. Παρέχουν επίσης τα απαραίτητα λιπαρά οξέα που ωφελούν το καρδιαγγειακό σύστημα. Ο λιναρόσπορος είναι μια καλή επιλογή καθώς περιέχει μια σημαντική δόση βιταμίνης Ε, που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και την δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Δοκιμάστε να προσθέσετε μια χούφτα καρύδια στη διατροφή σας. Είναι γεμάτα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και θεωρείται ότι περιέχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση του άσθματος και άλλων αναπνευστικών προβλημάτων. Τα καρύδια είναι επίσης ένα εξαιρετικό σνακ όταν είστε στο δρόμο.

  1. Καρότα

Τα καρότα είναι γεμάτα βιταμίνη Α, βιταμίνη C και λυκοπένιο, όλα τα αντιοξειδωτικά που επηρεάζουν την υγεία των πνευμόνων και μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης ασθένειας των πνευμόνων. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση χυμού καρότου μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη βλάβης που οδηγεί σε καρκίνο του πνεύμονα στους καπνιστές. Τα καρότα είναι επίσης ένα υγιεινό και νόστιμο σνακ.

  1. Πορτοκάλια

Τα εσπεριδοειδή έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και βιταμίνη Β6 που βοηθούν τη μεταφορά οξυγόνου στους πνεύμονες. Τα πορτοκάλια είναι επίσης γεμάτα αντιοξειδωτικά φιλικά προς τους πνεύμονες και βιταμίνη C που καταπολεμά τη μόλυνση και τη φλεγμονή.

Μια ανασκόπηση μελετών διαπίστωσε ότι η βιταμίνη C μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στη μείωση του άσθματος που προκαλείται από άσκηση κατά 52%. Το άσθμα αυτό αναφέρεται στη στένωση των αεραγωγών στους πνεύμονες και τα συμπτώματά του περιλαμβάνουν συριγμό και βήχα. 

  1. Κολοκύθα

Η κολοκύθα είναι μια άλλη τροφή πλούσια σε Β-καροτένιο και βιταμίνη C, όπως τα καρότα. Είναι γεμάτη αντιοξειδωτικά που μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση παθήσεων των πνευμόνων. Είναι επίσης μια καλή πηγή ινών και καλίου. 

  1. Πιπεριές και Καυτερές Πιπεριές

Οι πιπεριές είναι περιέχουν εκτός από βιταμίνη C, τα καροτενοειδή λουτεΐνη και ζεαξανθίνη. Τα καροτενοειδή έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τους κινδύνους εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα. Οι καυτερές πιπεριές είναι πλούσιες σε καψαϊκίνη που βοηθά στην τόνωση υγιών εκκρίσεων που προστατεύουν τους βλεννογόνους στους πνεύμονες. Είναι επίσης μια καλή πηγή βήτα-καροτίνης που θεωρείται ότι μειώνει αρκετά συμπτώματα που προκαλεί το άσθμα.

Επομένως για να διατηρήσετε τους πνεύμονές σας σε καλή κατάσταση, είναι σημαντικό να ασκείστε τακτικά, να αποφεύγετε το κάπνισμα και να ακολουθείτε μια υγιεινή διατροφή. Υπάρχουν ορισμένα θρεπτικά συστατικά που ωφελούν τους αεραγωγούς, βελτιώνουν την αναπνοή και διατηρούν τους πνεύμονες σας υγιείς. Συμπεριλαμβάνοντας τις παραπάνω τροφές στη διατροφή σας και ακολουθώντας έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής, δεν ωφελείτε μόνο τους πνεύμονες αλλά και τη γενικότερη υγεία σας.

Η ανακοίνωση και το έντυπο βεβαίωσης μετακίνησης για σίτιση αδέσποτων ζώων
Πράσινο Smoothie με Χουρμάδες, Κακάο και Φυστικοβούτυρο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μενού
error: Content is protected !!