11 Τροφές για ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος κατά των ιώσεων και της γρίπης

Καθώς ο καιρός αρχίζει να γίνεται πιο κρύος, το ανοσοποιητικό μας σύστημα εξασθενεί και γινόμαστε πιο επιρρεπείς σε ιώσεις. Η εποχή του κρυολογήματος και της γρίπης μπορεί να διαρκέσει μέχρι και τον Απρίλιο. Πιθανόν να βιώσουμε τα δυσάρεστα συμπτώματα της γρίπης τουλάχιστον μία φορά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Βεβαιωθείτε ότι συμπεριλαμβάνετε στη διατροφή σας αυτές τις 11 τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και μας βοηθούν να αποφεύγουμε τα κρυολογήματα και τη γρίπη.

1. Εσπεριδοειδή

Τα εσπεριδοειδή είναι απαραίτητα στη διατροφή μας εάν θέλουμε να αποφύγουμε τη χειμερινή γρίπη. Αυτά τα φρούτα είναι πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία είναι απαραίτητη για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος και την καταπολέμηση των κρυολογημάτων και λοιμώξεων. Η βιταμίνη C έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα ότι συμβάλλει στον σχηματισμό κολλαγόνου, γεγονός που συμβάλλει στην προώθηση υγιούς λαμπερού δέρματος που αντέχει στο κρύο. Τα εσπεριδοειδή περιλαμβάνουν τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια, το γκρέιπφρουτ, τα λεμόνια και τα λάιμ.

2. Λαχανικά

Όλοι γνωρίζουμε ότι τα λαχανικά πρέπει να τρώγονται καθημερινά, αλλά ξέρατε ότι ορισμένα λαχανικά είναι ιδιαίτερα καλά για την ανοσοποιητική σας υγεία? Τα πράσινα, πορτοκαλί και κίτρινα λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα απαραίτητα για την τόνωση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Αυτά τα λαχανικά παρέχουν βήτα-καροτένιο που μετατρέπεται σε βιταμίνη Α μέσα στο σώμα σας. Το βήτα-καροτένιο υποστηρίζει την κανονική λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος, ενώ η βιταμίνη Α προάγει την υγεία του πεπτικού μας. Αυτό είναι απαραίτητο για την προστασία του σώματός μας από τα κρυολογήματα και τη γρίπη, καθώς λειτουργεί ως φραγμός στις λοιμώξεις. Καρότο, γλυκοπατάτα, λάχανο, σπαράγγια, σπανάκι, λαχανάκια Βρυξελλών είναι όλα τα εξαιρετικά παραδείγματα. Μπορούν να συμπεριληφθούν καθημερινά στη διατροφή μας, σε σούπες, λαχανικά στον ατμό, σαλάτες, φαγητά κατσαρόλας αλλά και ως smoothies.

3. Μανιτάρια

Τα σώματά μας δεν παράγουν φυσικά βιταμίνη D. Οι περισσότεροι από εμάς λαμβάνουν βιταμίνη D από την έκθεση στο φως του ήλιου ή μέσω των συμπληρωμάτων βιταμίνης D3. Τα μανιτάρια είναι από τα λίγα τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη D, η οποία είναι κρίσιμη για το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Περιέχουν επίσης πλήθος ωφέλιμων συστατικών, όπως αντιοξειδωτικά, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και κάλιο. Τα μανιτάρια είναι το ορατό μέρος των μυκήτων και για αυτό δεν πρέπει να καταναλώνονται ωμά. Απαιτείται θερμότητα για να απελευθερωθούν ορισμένα από αυτά τα θρεπτικά συστατικά και τα οφέλη τους. Επίσης το τοίχωμα τους είναι φτιαγμένο από μυκοχιτίνη, την οποία δύσκολα μπορεί να χωνέψει ο άνθρωπος. Επιπλέον, τα ωμά μανιτάρια είναι μία από τις πιο υψηλές σε συγκέντρωση αγαριτίνη τροφές. Πρόκειται για τοξίνη που σύμφωνα με διάφορες μελέτες έχει καρκινογόνο δράση.

4. Κουρκουμάς

Ο κουρκουμάς έχει δει μια τεράστια αύξηση στη δημοτικότητα του κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών. Το δραστικό συστατικό κουρκουμίνη είναι γνωστό για τις αντιφλεγμονώδεις, αντιοξειδωτικές και αντιβακτηριακές του ιδιότητες. Η κουρκουμίνη συμβάλλει επίσης στη διατήρηση ενός υγιούς πεπτικού συστήματος και στην αποτοξίνωση του ήπατος. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να συμπεριλάβουμε τον κουρκουμά στη διατροφή μας και να υποστηρίξουμε το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Προσπαθήστε να έχετε ένα φλιτζάνι τσάι κουρκούμης καθημερινά, στα λαχανικά και στις σαλάτες σας. Αλλά από μόνος του ο κουρκουμάς δεν έχει σημαντική δράση, εκτός αν καταναλώνεται μαζί με μαύρο πιπέρι, το οποίο αυξάνει σημαντικά τη βιοδιαθεσιμότητα της κουρκουμίνης, την κυρίαρχη ένωση στην κουρκούμη.

5. Τζίντζερ

Το τζίντζερ είναι ένα εξαιρετικό συστατικό για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος λόγω των αντιοξειδωτικών, αντιφλεγμονωδών και αντιμικροβιακών του ιδιοτήτων. Χρησιμοποιήστε το ως μπαχαρικό στα φαγητά σας, επιλέξτε να πιείτε το πρωί ένα τσάι με φρέσκο τζίντζερ ή προσθέστε το στα smoothies. Γιατί να μην συνδυάσετε το τζίντζερ και τον κουρκουμά για να δώσετε στο ανοσοποιητικό σας σύστημα την έξτρα ώθηση!

6. Σκόρδο

Το σκόρδο μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα από το να προσθέσει απλώς άρωμα και γεύση στο αγαπημένο μας πιάτο καθώς τα διατροφικά του οφέλη είναι αμέτρητα. Το δραστικό συστατικό Allicin, προστατεύει το σώμα από λοιμώξεις και ασθένειες ενώ παράλληλα υποστηρίζει μια υγιή καρδιά και μειώνει τη χοληστερόλη. Έχει αποσυμφορητική δράση καθώς ανακουφίζει τη συμφόρηση του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος. Το σκόρδο υποστηρίζει επίσης υγιές λαμπερό δέρμα επιβραδύνοντας την εξάντληση του κολλαγόνου και προστατεύοντας το δέρμα από την επίδραση των ελεύθερων ριζών. Για να αποφύγετε τα κρυολογήματα, τη γρίπη και τις κοινές λοιμώξεις, δοκιμάστε να προσθέσετε σκόρδο σε σούπες, μαγειρευτά, αλλά και γιατί όχι να το καταναλώσετε ωμό.

7. Ανανάς

Ο ανανάς περιέχει ένα ένζυμο που ονομάζεται Bromelain το οποίο βοηθά στην πέψη των πρωτεϊνών και επιτρέπει στο σώμα σας να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά τα ανοσοκατασταλτικά αμινοξέα. Ο ανανάς είναι επίσης γνωστός για τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν να θεραπεύσουν πονόλαιμο. Η αποσυμφορητική δράση του μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση της συμφόρησης σε κάποιον που πάσχει από κρυολόγημα. Ο ανανάς είναι μια γλυκιά προσθήκη σε smoothies και φρουτοσαλάτες.

8. Μούρα

Τα μούρα είναι πλούσια πηγή βιταμίνης C, αντιοξειδωτικών και πολυφαινολών. Η βιταμίνη C είναι γνωστή για τις ανοσοποιητικές της ιδιότητες, ενώ τα αντιοξειδωτικά και οι πολυφαινόλες παίζουν ρόλο στην καταπολέμηση του κρυολογήματος. Τα μούρα προσθέτουν εξαιρετικό χρώμα και γλυκιά γεύση σε πολλά πιάτα και ασφαλώς στα αγαπημένα μας smoothie.

9. Κολοκυθόσποροι

Οι κολοκυθόσποροι είναι μια πλούσια πηγή ψευδαργύρου που είναι ένα ορυκτό γνωστό για την υποστήριξη ενός ισχυρού και υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος. Ο ψευδάργυρος έχει επίσης γίνει δημοφιλής για τη θεραπεία του κρυολογήματος και του ερυθήματος, καθώς η έρευνα υποδηλώνει ότι μπορεί να συμβάλει στη μείωση της διάρκειας μίας μόλυνσης λόγω των θεραπευτικών του ιδιοτήτων.

10. Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα είναι σημαντική πηγή βιταμίνης Ε που είναι το κλειδί για ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα. Είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη, που σημαίνει ότι απαιτεί την παρουσία λίπους για να απορροφηθεί σωστά. Τα καρύδια, όπως τα αμύγδαλα, έχουν βιταμίνη Ε και επίσης έχουν υγιεινά λιπαρά. 46 ολόκληρα, αμύγδαλα χωρίς κέλυφος, παρέχουν σχεδόν το 100% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας βιταμίνης Ε.

11. Ακτινίδια

Τα ακτινίδια είναι γεμάτα από σημαντικές θρεπτικές ουσίες, όπως φυλλικό οξύ, κάλιο,  βιταμίνη Κ και βιταμίνη C. Η βιταμίνη C ενισχύει τα λευκά αιμοσφαίρια για την καταπολέμηση της λοίμωξης, ενώ τα άλλα θρεπτικά συστατικά του ακτινιδίου κρατούν ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα και ένα υγιές σώμα.

Περισσότεροι τρόποι για την πρόληψη της γρίπης

Η ποικιλία είναι το κλειδί για την σωστή διατροφή. Η διατροφή μας με μόνο ένα από τα παραπάνω τρόφιμα δεν  είναι αρκετή για να βοηθήσει στην καταπολέμηση της γρίπης. Δώστε έμφαση στην ποικιλία, στην ποσότητα και στην συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη, ώστε να μην πάρετε μεγάλη ποσότητα από μία μόνο βιταμίνη και λίγο από τις άλλες. Η σωστή κατανάλωση τροφών είναι μια καλή αρχή και υπάρχουν και άλλα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να προστατέψετε εσάς και την οικογένειά σας από τη γρίπη, το κρύο και άλλες ασθένειες.

Μην παραλείπετε την σωστή ενυδάτωση του σώματος που είναι είναι επίσης σημαντική το χειμώνα. Βάλτε την άθληση στην ζωή σας και ιδίως την άθληση στη φύση.

Τέλος, δώστε σημασία στον επαρκή και ποιοτικό ύπνο. Χωρίς επαρκή ύπνο, το σώμα μας κάνει λιγότερες κυτοκίνες, έναν τύπο πρωτεΐνης που στοχεύει σε λοίμωξη και φλεγμονή, δημιουργώντας αποτελεσματικά μια ανοσοαπόκριση. Οι κυτοκίνες παράγονται και απελευθερώνονται κατά τη διάρκεια του ύπνου. Η χρόνια απώλεια ύπνου μειώνει την ικανότητα του σώματος μας να ανταποκριθεί στις ιώσεις.

Για να παραμείνετε υγιείς, ειδικά κατά τη διάρκεια της εποχής της γρίπης, πάρτε τις συνιστώμενες επτά έως οκτώ ώρες ύπνου ανά νύχτα. Αυτό θα βοηθήσει να κρατήσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα δυνατό, και επίσης  σας προστατεύει από άλλα θέματα υγείας, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων, του διαβήτη και της παχυσαρκίας.

“Marvel Hero Project” με την δωδεκάχρονη vegan ακτιβίστρια Genesis Butler
ΧΟΙΡΟΙ & ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙΑ – Ζώα μαζικής παραγωγής και σφαγής – Πόσο έξυπνα είναι?

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μενού
error: Content is protected !!