ΒΙΤΑΜΙΝΗ D – πηγές, οφέλη, συμπληρώματα vegan

ΒΙΤΑΜΙΝΗ D ΠΗΓΕΣ VEGAN

ΒΙΤΑΜΙΝΗ D – πηγές, οφέλη, συμπληρώματα vegan

Η βιταμίνη D διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία των οστών, καθώς και στη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, των νεύρων και των μυών. Επιπλέον, μπορεί να διαδραματίσει κάποιο ρόλο στην προστασία από τον καρκίνο, τις καρδιακές παθήσεις, το εγκεφαλικό επεισόδιο, τον διαβήτη, τις αυτοάνοσες ασθένειες και την κατάθλιψη. Τα περισσότερα παιδιά και οι ενήλικες (ηλικίες από 1 έως 70 ετών) χρειάζονται 600 IU βιταμίνης D ημερησίως, αν και οι ηλικιωμένοι χρειάζονται λίγο περισσότερο.

Η βιταμίνη “Sunshine”

Η βιταμίνη D είναι γνωστή ως η βιταμίνη του ήλιου, επειδή το σώμα μας μπορεί πραγματικά να παράγει και να απορροφήσει τη βιταμίνη D από την έκθεση στον ήλιο. Σύμφωνα με το NIH, 5 – 30 λεπτά έκθεσης στον ήλιο μεταξύ 10 π.μ. και 3 μ.μ. δύο φορές την εβδομάδα στο πρόσωπο, τα χέρια, τα πόδια ή την πλάτη χωρίς αντηλιακό είναι συνήθως αρκετό για να βοηθήσει στην αύξηση της πρόσληψης βιταμίνης D. Αυτή η διαδικασία ποικίλλει ευρέως, ανάλογα με την εποχή, την ώρα της ημέρας, την κάλυψη σύννεφων, το χρώμα του δέρματος και τη χρήση αντηλιακών.

Εάν δεν είσαι σε θέση να βγεις έξω στη μέση της ημέρας ή αν ανησυχείς ότι δεν παίρνεις αρκετή βιταμίνη D, μπορείς να συμπεριλάβεις αυτά τα τρόφιμα στη vegan διατροφή σου:

Bιταμίνη D – Vegan πηγές τροφίμων

  • Μανιτάρια Maitake
  • Μανιτάρια Portobello
  • Γάλα σόγιας, ενισχυμένο με βιταμίνη D
  • Γάλα αμυγδάλου, ενισχυμένο με βιταμίνη D
  • Χυμός πορτοκαλιού, ενισχυμένος με βιταμίνη D
  • Γιαούρτι σόγιας, ενισχυμένο με βιταμίνη D
  • Δημητριακά, ενισχυμένα με βιταμίνη D

Η έκθεση των μανιταριών στο υπεριώδες φως προκαλεί μετρήσιμες αυξήσεις της περιεκτικότητας σε βιταμίνη D2. Η ποσότητα της βιταμίνης D2 ποικίλλει, ανάλογα με τον τύπο του φωτός και τη διάρκεια της έκθεσης.

6 Οφέλη της βιταμίνης D για την υγεία

  1. Βοηθάει στην απορρόφηση ασβεστίου.
  2. Υποστηρίζει ισχυρά υγιή δόντια και μαλλιά.
  3. Ρυθμίζει την κυτταρική ανάπτυξη και την υγιή κυτταρική δραστηριότητα.
  4. Καταπραΰνει και μειώνει το συστηματικό ερεθισμό και οίδημα.
  5. Προωθεί την υγεία των οστών.
  6. Οι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες και άνδρες μπορούν να ωφεληθούν περισσότερο από την αυξημένη πρόσληψη βιταμίνης D

Χρειάζεται να παίρνω συμπλήρωμα;

Σύμφωνα με τον πιστοποιημένο κλινικό διατροφολόγο Sunny Brigham, του οποίου η δουλειά είναι να βοηθάει τους ανθρώπους στη μετάβαση τους σε μια αποκλειστικά φυτική διατροφή, η βιταμίνη D δεν μπορεί επαρκώς να ληφθεί μόνο μέσω της διατροφής. Αλλά αυτό δεν ισχύει αποκλειστικά για τους vegan. Ισχύει για όλους, συμπεριλαμβανομένων και των κρεατοφάγων.

Όπως συμβαίνει με όλα τα συμπληρώματα διατροφής, είναι σημαντικό να συζητήσεις τη συμπλήρωση της βιταμίνης D με τον γιατρό σου, ειδικά αν είσαι vegan. Αυτός μπορεί να σε βοηθήσει να καθορίσεις ποια συμπληρώματα είναι κατάλληλα για εσένα.

ΝΕΑ ΕΡΕΥΝΑ “Στην κτηνοτροφία & στα γαλακτοκομικά οφείλεται η καταστροφή του περιβάλλοντος”
ΓΙΟΓΚΑ και ΠΕΖΟΠΟΡΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μενού
error: Content is protected !!