Εποχιακά Λαχανικά Ιουνίου (μέρος 2ο)

ΕΠΟΧΙΑΚΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΙΟΥΝΙΟΥ_ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ_ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

Τρώμε εποχιακά σημαίνει τρώμε υγιεινά!

Καλωσορίζουμε τον 1ο μήνα του Καλοκαιριού και μια μεγάλη ποικιλία από δροσιστικά και γευστικά λαχανικά!

Αβοκάντο (τελευταίος μήνας), Αγγούρι, Άνηθος, Αρακάς (τελευταίος μήνας), Βασιλικός, Βλήτα, Βρούβες Μέρος 1ο
Καρότο, Κολοκύθι, Κρεμμύδι ξερό, Μαϊντανός, Μάραθος, Παντζάρι, Παντζαρόφυλλα, Πατάτες Μέρος 2ο

Εποχιακά Λαχανικά Ιουνίου (μέρος 2ο)

Καρότα

ΚΑΡΟΤΑ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

Τα καρότα είναι κυρίως  γνωστά για την αντιοξειδωτική θρεπτική ουσία βήτα-καροτίνη. Ωστόσο, τα καρότα παρέχουν επιπλέον τουλάχιστον μια μικρή ποσότητα σχεδόν κάθε απαραίτητης βιταμίνης. Η πιο αξιοσημείωτη συμβολή των βιταμινών από τα καρότα έρχεται με τη μορφή βιταμίνης Α.

Το σώμα σας χρειάζεται βιταμίνη Α για σωστή όραση, ανοσοποιητική λειτουργία, αναπαραγωγική υγεία, και σχηματισμό κυττάρων. Λειτουργεί επίσης ως αντιοξειδωτικό, βοηθώντας στην πρόληψη της κυτταρικής βλάβης από τις ελεύθερες ρίζες. Τα καρότα μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις λόγω του βαθύ πορτοκαλί χρώματός τους, το οποίο προέρχεται από τα καροτενοειδή. Περιέχουν επιπλέον την σημαντική για την υγεία βιταμίνη C.

Τα καρότα σας παρέχουν επίσης ορυκτά που χρειάζονται για να σας κρατήσουν υγιείς, όπως ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, χαλκό και μαγγάνιο. Μεταξύ άλλων, αυτά τα ορυκτά συμβάλλουν στη διατήρηση της υγείας των οστών και των δοντιών, της σωστής μυϊκής λειτουργίας και του υγιούς νευρικού συστήματος και βοηθούν επίσης στον μεταβολισμό, τη σύνθεση πρωτεϊνών, την ισορροπία υγρών και τον σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων. Ενώ τα καρότα δεν περιέχουν μεγάλες ποσότητες μεταλλικών στοιχείων, η κατανάλωση καρότων ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής θα σας βοηθήσει να ανταποκριθείτε στις καθημερινές σας ανάγκες σε ορυκτά.

Συνιστάται η πολύ καλή πλύση τους, εξαιτίας των πολλών φυτοφαρμάκων που χρησιμοποιούνται στην καλλιέργειά τους.

Κολοκύθι

ΚΟΛΟΚΥΘΙ_ΚΟΛΟΚΥΘΑΚΙΑ_ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ_ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

Το κολοκύθι παρέχει περίπου το 24% των ημερήσιων αναγκών σας για βιταμίνη C σε μία μερίδα. Η βιταμίνη C είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη που είναι σημαντική στην ενίσχυση της ανοσίας, στην αναδόμηση των κυττάρων και στην επιβράδυνση της διαδικασίας γήρανσης. Ως αντιοξειδωτικό, η βιταμίνη C πιστεύεται ότι αποτρέπει το οξειδωτικό στρες που προκαλείται από την έκθεση σε ελεύθερες ρίζες στο περιβάλλον μας (όπως ο καπνός τσιγάρων) ή από ελεύθερες ρίζες που παράγονται από τον οργανισμό.Η βιταμίνη C είναι επίσης υπεύθυνη για την παραγωγή κολλαγόνου, της κύριας πρωτεΐνης στο δέρμα, επομένως μπορεί να βοηθήσει στην αντιοξειδωτική προστασία και να προστατεύσει από την γήρανση του δέρματος.

Επιπλέον, τα κολοκυθάκια σχετίζονται με τον μειωμένο κίνδυνο ορισμένων καρκίνων, ιδίως πνευμόνων, μαστού, παχέος εντέρου ή ορθού, στομάχου, στοματικής κοιλότητας, λάρυγγα ή φάρυγγα και οισοφάγου.

Η βιταμίνη Β6 στα κολοκύθια μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των συμπτωμάτων του προεμμηνορροϊκού σύνδρομου, σύμφωνα με ορισμένες μελέτες. Προκαταρκτικές μελέτες δείχνουν επίσης ότι η βιταμίνη Β6 μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της πρωινής αδιαθεσίας που αισθάνονται οι γυναίκες κατά τα πρώτα στάδια της εγκυμοσύνης.

Προσοχή – Άτομα με σύνδρομο στοματικής αλλεργίας (OAS) μπορεί να παρουσιάσουν συμπτώματα όταν καταναλώνουν ωμά κολοκυθάκια. Ωστόσο, το μαγείρεμα κολοκυθιών μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή των συμπτωμάτων.Εάν υποψιάζεστε αλλεργία στα κολοκύθια ή εάν αισθανθείτε κνησμό στην περιοχή του στόματος ή του λαιμού μετά το φαγητό, ζητήστε τη φροντίδα ενός ειδικευμένου ιατρού.

Κρεμμύδι ξερό

ΚΡΕΜΜΥΔΙΑ_ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ_ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

Τα κρεμμύδια είναι πλούσια σε βιταμίνες Α, Β και C και περιέχουν επίσης φυλλικό οξύ, μαγνήσιο και κάλιο. Επιπλέον, τα κρεμμύδια είναι ιδιαίτερα πλούσια σε κερσετίνη, ένα αντιοξειδωτικό φλαβονοειδές.

Περιέχουν επίσης το ένα πέμπτο των ημερήσιων αναγκών μας σε βιταμίνη C, το 10% των ημερήσιων αναγκών μας σε Β6 και το 10% των ημερήσιων αναγκών μας σε μαγγάνιο. Ένα φλιτζάνι ωμό κρεμμύδι περιέχει επίσης το 5% των ημερήσιων αναγκών μας σε φωσφόρο και το 7% των αναγκών μας σε κάλιο.

Τα κρεμμύδια μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της υγείας της καρδιάς. Η κουερσετίνη, ένα αντιοξειδωτικό που βρίσκεται στα κρεμμύδια, έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει την αρτηριακή πίεση και χαλαρώνει τα αιμοφόρα αγγεία. Το εκχύλισμα κρεμμυδιού έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την αρτηριακή πίεση σε ασθενείς με υπέρταση. Επιπλέον, μελέτες έχουν αποδείξει ότι το εκχύλισμα φλοιού κρεμμυδιού και η κουερσετίνη, συμβάλλουν στη βελτίωση της ανοχής στη γλυκόζη και του συνολικού σακχάρου στο αίμα. Το φρέσκο ​​ωμό κρεμμύδι βελτιώνει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σε ασθενείς με διαβήτη τύπου 1 και τύπου 2.

Ο χυμός κρεμμυδιού μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της οστικής απώλειας και στη βελτίωση της οστικής πυκνότητας μέσω της αντιοξειδωτικής δράσης διαφόρων ενώσεων που υπάρχουν στα κρεμμύδια.

Τέλος, τα κρεμμύδια θεωρούνται φυσικοί αντιπηκτικοί παράγοντες. Το θείο που περιέχεται σε αυτά, μπορεί να καταστείλει τη συσσώρευση των αιμοπεταλίων, εμποδίζοντας έτσι τους θρόμβους στο αίμα. Λοιπά οφέλη των κρεμμυδιών περιλαμβάνουν ανάπτυξη μαλλιών, πρόληψη του καρκίνου, ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και σημαντικές αντιβακτηριακές ιδιότητες.

Μαϊντανός

ΜΑΙΝΤΑΝΟΣ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ_ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

Ο μαϊντανός είναι το πιο δημοφιλές βότανο στον κόσμο. Ένα κλαδάκι μαϊντανό μπορεί να προσφέρει πολλά περισσότερα από ό, τι μια απλή διακόσμηση. Είναι ένα εξαιρετικά ωφέλιμο φυτό που περιέχει πολλές βιταμίνες και αντιοξειδωτικά, συστατικά απαραίτητα για έναν υγιή οργανισμό.

Ο μαϊντανός περιέχει δύο κατηγορίες σπάνιων συστατικών που παρέχουν μοναδικά οφέλη για την υγεία. Η πρώτη κατηγορία είναι τα πτητικά έλαια, όπως μυριστικίνη, λιμονένιο, ευγενόλη και μονοτερπένιο. Η δεύτερη κατηγορία είναι τα φλαβονοειδή, όπως απιγενίνη, χρυσοεριόλη και λουτεολίνη.

Τα φλαβονοειδή μπορούν να προστατεύσουν τα κύτταρα από βλάβες που προκαλούνται από την οξείδωση, ενώ τα πτητικά έλαια έχει αποδειχθεί ότι συμβάλουν στην αύξηση της αντιοξειδωτικής ικανότητας του αίματος.
Εκτός από αυτά ο μαϊντανος περιέχει Βιταμίνη Α, βιταμίνη C, βιταμίνη Β, βιταμίνη Ε, βιταμίνη Β6, βιταμίνη Β12, νιασίνη, ριβοφλαβίνη, θειαμίνη, παντοθενικό οξύ, χολίνη και φολικά. Επίσης περιέχει ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο, φώσφορο, κάλιο, μαγγάνιο χαλκό και ψευδάργυρο.
Ετσι λοιπόν ο μαϊντανός μας προσφέρει μια πληθώρα ευεργετικών ιδιοτήτων: τονωτικές, διεγερτικές, ανακουφιστικές, καθαρτικές, διουρητικές, αντισηπτικές, ρυθμιστικές.
• Συμβάλλει αποτελεσματικά στην καταπολέμηση της κατακράτησης του νερού και στην αποβολή των τοξινών από το σώμα λόγω της ήπιας διουρητικής του δράσης .
• Βοηθά στη μείωση της χοληστερόλης και της υψηλής αρτηριακής πίεσης ενώ μας προστατεύει από καρδιοπάθειες και ορισμένες μορφές καρκίνου.
• Μπορεί να μας ανακουφίσει από τα συμπτώματα των αλλεργιών.
• Προωθεί την καλή υγεία των οστών.
• Βοηθά στην καταπολέμηση των ιών.
• Βοηθά τους πνεύμονες, καταπολεμά την ιγμορίτιδα και το άσθμα.
• Ρυθμίζει τον εμμηνορροϊκό κύκλο στις γυναίκες και βοηθάει στους πόνους της περιόδου.
• Επίσης προστατεύει την υγεία των ματιών και την λειτουργία της όρασης, συντελεί στη διατήρηση της υγείας των μαλλιών, χρησιμοποιείται ακόμα για πολλά χρόνια ως φυσική θεραπεία για την κακοσμία του στόματος.

Μάραθος

ΜΑΡΑΘΟΣ ΦΙΝΟΚΙΟ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ_ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

Ο μάραθος διακρίνεται σε τρία είδη, τον κοινό μάραθο, το φινόκιο και τον άγριο μάραθο. Είναι ένα πολύτιμο λαχανικό που αξίζει να το έχουμε σε κάποια γωνιά του κήπου μας ή σε μία γλάστρα στο μπαλκόνι μας. Χρησιμοποιείται ως βότανο και ως μπαχαρικό και όλα τα μέρη του φυτού μπορούν να καταναλωθούν ως τροφή: οι ρίζες, οι βλαστοί, τα φύλλα του και οι σπόροι του.

Περιέχει βιταμίνες Α, Β (Β3, Β6) και C, μέταλλα και ένα αιθέριο έλαιο που εξάγεται από τους σπόρους του, το μαραθέλαιο. Περιέχει επίσης, φυτικές ίνες, μαγγάνιο, μαγνήσιο, ασβέστιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, φώσφορο, κάλιο, νάτριο και νιασίνη. Διαθέτει ένα συνδυασμό φυτοθρεπτικών συστατικών, όπως το φλαβονοειδές ρουτίνη, κερσετίνη, γλυκοζίτες και ένα ιδιαίτερο συστατικό, την ανηθόλη.

Ο μάραθος ήταν γνωστός από τους Αρχαίους Έλληνες και τους Βυζαντινούς για τις φαρμακευτικές του ιδιότητες. Έχει χρησιμοποιηθεί κυρίως για τη θεραπεία παθήσεων του πεπτικού συστήματος, οι φαρμακευτικές του ιδιότητες όμως είναι πάρα πολλές. Είναι αναλγητικό, αντιφλεγμονώδες, αντισπασμωδικό, διουρητικό, εμμηναγωγό, αποχρεμπτικό, καθαρτικό, τονωτικό και δραστικό στην θεραπεία της στοματίτιδας.

Επίσης, χρησιμοποιείται για τον πόνο των ματιών, της κυστίτιδας, των αρθριτικών. Προφυλάσσει από τη γρίπη, το βήχα, το άσθμα, τις στομαχικές διαταραχές, τη ναυτία, τους κοιλιακούς πόνους, είναι ευεργετικός στα μαλλιά και αντιρυτιδικός. Βοηθάει στην παραγωγή γάλακτος στις θηλάζουσες μητέρες και λόγω της αντισπασμωδικής του δράσης μπορεί να βοηθήσει στη χαλάρωση των μυών του σώματος, όπως επίσης και της μήτρας.

Παντζάρι

παντζάρια διατροφική αξία

Τα παντζάρια είναι μια μοναδική πηγή φυτοθρεπτικών συστατικών που ονομάζονται βεταλίνες, οι οποίες παρέχουν αντιοξειδωτική, αντιφλεγμονώδη και αποτοξικοποιητική υποστήριξη.
Τα παντζάρια είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή φυλλικού οξέος και μια πολύ καλή πηγή μαγγανίου, καλίου και χαλκού. Είναι επίσης μια καλή πηγή φυτικών ινών, μαγνησίου, φωσφόρου, βιταμίνης C, σιδήρου και βιταμίνης Β6.
Τέλος, τα παντζάρια περιέχουν ισχυρές θρεπτικές ενώσεις που βοηθούν στην προστασία από καρδιακές παθήσεις, γενετικές ανωμαλίες και ορισμένους καρκίνους, όπως τον καρκίνο του παχέος εντέρου

Παντζαρόφυλλα

ΠΑΝΤΖΑΡΟΦΥΛΛΑ ΦΥΛΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΙΟΥ VEGAN ΣΥΝΤΑΓΗ ΥΛΙΚΑ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ

Τα φύλλα από το παντζάρι είναι βρώσιμα και έχουν μερικά απίστευτα οφέλη για την υγεία. Είναι απίστευτα πλούσια σε βιταμίνη C η οποία είναι γνωστή ως ενισχυτικό του ανοσοποιητικού. Είναι σημαντικό να έχετε ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα, κατά τη διάρκεια του χειμώνα ιδίως, για να καταπολεμήσετε το κρύο και τη γρίπη. Επιπλέον, η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για τα υγιή οστά και τα δόντια, καθώς και για ένα λαμπερό δέρμα και τα παντζαρόφυλλα πληρούν όλες αυτές τις ανάγκες, λόγω των υψηλών επιπέδων βιταμίνης C σε αυτά.

Τα φύλλα του παντζαριού περιέχουν επίσης βιταμίνη Α, η οποία είναι εξαιρετική για τη διατήρηση μιας υγιούς όρασης και είναι επίσης σημαντική για την κυτταρική διαφοροποίηση και για ένα υγιές δέρμα.

Επιπλέον, τα παντζαρόφυλλα είναι θρεπτικά, επειδή είναι πλούσια σε βιταμίνη Κ, χαλκό, μαγγάνιο, σίδηρο και ασβέστιο, και ταυτόχρονα εξαιρετικά για τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους, καθώς περιέχουν μηδενικά κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη.

Τέλος, είναι μια μεγάλη πηγή φυτικών ινών και είναι γεμάτα με αντιοξειδωτικά. Έτσι, την επόμενη φορά που μαγειρεύετε παντζάρια, μην παραλείψετε να χρησιμοποιήσετε και να προσθέσετε στα πιάτα σας και τα παντζαρόφυλλα.

Πατάτες

πατάτες διατροφική αξία

Οι πατάτες είναι ένα εξαιρετικά υγιεινό τρόφιμο με χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες, που προσφέρει σημαντική προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις και καρκίνο. Επιπλέον, αποτελούν μια πολύ καλή πηγή βιταμίνης Β6 και μια καλή πηγή καλίου, χαλκού, βιταμίνης C, μαγγανίου, φωσφόρου, νιασίνης, διαιτητικών ινών και παντοθενικού οξέος.

Οι πατάτες περιέχουν επίσης μια ποικιλία φυτοθρεπτικών συστατικών που έχουν αντιοξειδωτική δράση. Μεταξύ αυτών των σημαντικών ενώσεων που προάγουν την υγεία είναι τα καροτενοειδή, τα φλαβονοειδή και το καφεϊκό οξύ, καθώς και οι μοναδικές πρωτεΐνες, όπως η πατατίνη, οι οποίες εμφανίζουν δραστικότητα έναντι των ελεύθερων ριζών.

Επίσης η φλούδα της πατάτας είναι εξαιρετικής θρεπτικής αξίας για αυτό και δεν πρέπει να πετιέται

 

Εποχιακά Λαχανικά Ιουνίου (μέρος 1ο)
Για να σώσουμε το 30% της βιοποικιλότητας μας, πρέπει να μειώσουμε την κτηνοτροφία κατά 50%

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μενού
error: Content is protected !!