Είναι τα χρωματιστά κουνουπίδια καλύτερα από τα λευκά?

Χρωματιστά Κουνουπίδια θρεπτική αξία

Είναι τα χρωματιστά κουνουπίδια καλύτερα από τα λευκά?

Τα χρωματιστά κουνουπίδια άρχισαν να εμφανίζονται στην αγορά πριν από περίπου δέκα χρόνια και είναι όλο και πιο δημοφιλή και πιο ευρέως διαθέσιμα τα τελευταία χρόνια.

Όχι, δεν είναι ζωγραφιστά ή βαμμένα! Αν και τα ασυνήθιστα λαχανικά συνδέονται ευρέως με τη γενετική μηχανική, οι φυτοκαλλιεργητές έχουν αναπτύξει εδώ και καιρό φυσικά λαχανικά σε χρώμα, μέγεθος και άλλα χαρακτηριστικά, φυσικά, όχι με γενετική τροποποίηση. Πριν από πολύ καιρό κάποιος αποφάσισε ότι οι κόκκινες ντομάτες, τα πορτοκαλί καρότα, το πράσινο μπρόκολο και το λευκό κουνουπίδι ήταν τα καλύτερα χρώματα, έτσι πήραν μαζική παραγωγή, αφήνοντας πίσω όλα τα άλλα όμορφα χρώματα. Για παράδειγμα, πριν από τον 17ο αιώνα, οι Ευρωπαίοι έτρωγαν λευκά, κίτρινα ή μωβ καρότα. Οι Ολλανδοί καλλιεργητές ανέπτυξαν πορτοκαλί καρότα για να γιορτάσουν την ολλανδική βασιλική οικογένεια. Το πορτοκαλί έγινε αργότερα το τυπικό χρώμα του καρότου. Οι καλλιεργητές αναπτύσσουν επίσης κίτρινες και μωβ πατάτες. Το χρώμα τους δεν έχει καμία σχέση με γενετική τροποποίηση.

Το κουνουπίδι είναι μέλος της οικογένειας brassica, η οποία είναι γνωστή για τη μεγάλη περιεκτικότητα σε ινδόλη-3-καρβινόλη, μια ένωση που βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου. Εκτός από αυτό το φυτοθρεπτικό, όλες οι ποικιλίες κουνουπιδιού είναι φυσικά χαμηλές σε θερμίδες και λίπος, ενώ υψηλές σε φυτικές ίνες. Ένα φλιτζάνι κουνουπίδι είναι πολύ υψηλό σε βιταμίνη C, βιταμίνη Κ και φυλλικό οξύ, με μικρότερες αλλά σημαντικές ποσότητες ασβεστίου, βιταμίνης Β6, θειαμίνης, ριβοφλαβίνης, καλίου και μαγγανίου.

Πορτοκαλί Κουνουπίδι

Χρωματιστά Κουνουπίδια πορτοκαλί

Το πορτοκαλί κουνουπίδι ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά στον Καναδά το 1970, από έναν αγρότη που το εντόπισε ανάμεσα στα λευκά κουνουπίδια του, και χρειάστηκε χρόνια πριν γίνει ευρέως διαθέσιμο, καθώς εμφανίστηκε στα σούπερ μάρκετ το φθινόπωρο του 2003.

Τα πορτοκαλί κουνουπίδια παίρνουν το χρώμα τους από τη βήτα καροτίνη, μια υψηλή πηγή βιταμίνης Α. Έχουν περίπου 25 φορές περισσότερη βιταμίνη Α από το λευκό κουνουπίδι.

Μωβ Κουνουπίδι

Χρωματιστά Κουνουπίδια μωβ

Το μωβ κουνουπίδι που αναπτύχθηκε και από τους φυτοκαλλιεργητές, παίρνει το βαθύ πορφυρό χρώμα του, από την ανθοκυανίνη, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου, μεταξύ άλλων ασθενειών. Η ανθοκυανίνη, η φυτοχημική ουσία που είναι υπεύθυνη για τη ζωντανή απόχρωση του μωβ κουνουπιδιού, βρίσκεται επίσης σε άλλα κόκκινα, μπλε ή μωβ φρούτα και λαχανικά, καθώς και στο κόκκινο κρασί.

Πράσινο Κουνουπίδι

Χρωματιστά Κουνουπίδια πράσινο

Υπάρχει επίσης μια ποικιλία πράσινου κουνουπιδιού που είναι υβρίδιο κουνουπιδιού και μπρόκολου και έχει κυκλοφορήσει στην αγορά από τη δεκαετία του 1990. Το πράσινο κουνουπίδι περιέχει περισσότερο β-καροτένιο από το λευκό κουνουπίδι, αλλά λιγότερο από το μπρόκολο.

Με εξαίρεση το μωβ κουνουπίδι, η γεύση των χρωματιστών κουνουπιδιών είναι παρόμοια. Το μωβ κουνουπίδι λέγεται ότι είναι πιο γλυκό από το λευκό και δεν έχει την μικρή πικρία που μερικές φορές βρίσκεται στο λευκό κουνουπίδι.

Είναι λοιπόν τα χρωματιστά κουνουπίδια πιο καλή τροφή από τα λευκά?

Δεν το νομίζουμε! Δεν είναι καλύτερα, είναι απλά διαφορετικά. Συστήνεται να τρώτε καθημερινά ένα ουράνιο τόξο τροφών. Ξεμείνατε από καρότα? Προσθέστε στη σαλάτα σας το πορτοκαλί κουνουπίδι. Δεν έχετε βατόμουρα; Δοκιμάστε το μωβ κουνουπίδι. Προσπαθήστε να πειραματίζεστε, να δοκιμάζετε διαφορετικές γεύσεις, για να μάθετε τι σας αρέσει καλύτερα! Μπορεί να εκπλαγείτε και εσείς οι ίδιοι από τη γεύση που κρύβουν κάποιες όχι τόσο γνωστές και συνηθισμένες τροφές!!!

Γιόγκα και Βιγκανισμός – Πως συνδέονται?
Σαλάτα Ρόδι, Λάχανο και Κουνουπίδι

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μενού
error: Content is protected !!