Σαλάτα Ρόδι, Λάχανο και Κουνουπίδι

Σαλάτα με ρόδι, λάχανο και κουνουπίδι, ένας απολαυστικός συνδυασμός γεύσεων!

Σαλάτα Ρόδι, Λάχανο και Κουνουπίδι

Ποσότητα: 4 μερίδες

ΥΛΙΚΑ

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

  • Πλύνετε προσεκτικά τα λαχανικά σας και βυθίστε τα σε ένα μπολ με ξύδι για λίγα λεπτά.
  • Θρυμματίστε το ρόδι και φυλάξτε το σε ενα μπολ.

  • Κόψτε το κουνουπίδι σε μικρά κομμάτια και βάλτε το σε μία κατσαρόλα. Γεμίστε νερό μέχρι να σκεπάζονται τα κοτσάνια και κλείστε την κατσαρόλα με το καπάκι. Βράστε για 5 λεπτά ή μέχρι τα κοτσάνια να μαλακώσουν όσο χρειάζεστε.

  • Κόψτε το σπανάκι σε κομμάτια και το λάχανο σε πολύ λεπτές λωρίδες.

  • Βάλτε το λάδι, το χυμό πορτοκαλιού, το αλάτι και το πιπέρι σε ένα αεροστεγές δοχείο και ανακινήστε δυνατά για να αναμίξετε καλά όλα τα συστατικά.

  • Ανακατέψτε όλα τα υλικά σε ένα μεγάλο μπολ και σερβίρετε με τα καρυκεύματα της αρεσκείας σας.

Απολαύστε την θρεπτική και νόστιμη σαλάτα σας!

Θρεπτική Αξία

Κουνουπίδι

κουνουπίδι διατροφική αξία

Το κουνουπίδι περιέχει μια υψηλή ποσότητα φυτικών ινών, η οποία είναι σημαντική για την πεπτική υγεία και μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο πολλών χρόνιων ασθενειών. Παρέχει μια σημαντική ποσότητα αντιοξειδωτικών, τα οποία είναι ευεργετικά για τη μείωση της φλεγμονής και την προστασία από πολλές χρόνιες ασθένειες.

Το κουνουπίδι είναι επίσης μια καλή πηγή χολίνης, μια θρεπτική ουσία στην οποία πολλοί άνθρωποι έχουν έλλειψη. Η χολίνη συμμετέχει σε πολλές διαδικασίες στον οργανισμό και βοηθάει στην πρόληψη αρκετών ασθενειών, όπως οι παθήσεις του ήπατος και της καρδιάς, και οι νευρολογικές διαταραχές όπως η άνοια και η νόσος του Αλτσχάιμερ.Τέλος, το κουνουπίδι είναι πλούσιο σε σουλφοραφάνη, μια φυτική ένωση με πολλά ευεργετικά αποτελέσματα, όπως ο μειωμένος κίνδυνος καρκίνου, καρδιακών παθήσεων και διαβήτη.

Λάχανο

λάχανο διατροφική αξία

Το λάχανο είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ, βιταμίνης C και βιταμίνης Β6. Είναι επίσης μια πολύ καλή πηγή μαγγανίου, φυτικών ινών, καλίου, βιταμίνης Β1, φυλλικού οξέος και χαλκού. Επιπλέον, το λάχανο είναι μια καλή πηγή χολίνης, φωσφόρου, βιταμίνης Β2, μαγνησίου, ασβεστίου, σεληνίου, σιδήρου, παντοθενικού οξέος, πρωτεΐνης και νιασίνης.
Το λάχανο είναι επίσης μια μοναδική πηγή διαφόρων τύπων φυτοθρεπτικών ουσιών. Η συνολική αντιοξειδωτική του δράση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ασυνήθιστη περιεκτικότητά τoυ σε φαινόλη και πολυφαινόλη. Ειδικά στο κόκκινο λάχανο, αυτές οι πολυφαινόλες περιλαμβάνουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ενώσεις που ονομάζονται ανθοκυανίνες. Το λάχανο είναι επίσης μοναδικό για την πλούσια περιεκτικότητα γλυκοσινολάτων. Αυτά τα φυτοθρεπτικά μπορούν να μετατραπούν από το σώμα σε ισοθειοκυανικά, που έχουν ειδικές αποτοξινωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες.

Σπανάκι

σπανάκι διατροφική αξία

Το σπανάκι είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ, βιταμίνης Α (σε μορφή καροτενοειδών), μαγγανίου, φυλλικού οξέος, μαγνησίου, σιδήρου, χαλκού, βιταμίνης Β2, βιταμίνης Β6, βιταμίνης Ε, ασβεστίου, καλίου και βιταμίνης C. Είναι πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, φωσφόρου, βιταμίνης Β1, ψευδαργύρου, πρωτεΐνης και χολίνης. Επιπλέον, το σπανάκι αποτελεί πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, νιασίνης, παντοθενικού οξέως και σεληνίου.

Το σπανάκι ενισχύει την αντιοξειδωτική δράση των τροφών που συνοδεύει. Είναι αρκετά επιβαρυμένο με ρύπους, εξαιτίας των πολλών λιπασμάτων που χρειάζεται η καλλιέργειά του, για αυτό προτείνεται το καλό και προσεκτικό πλύσιμο και το μούλιασμα σε νερό με ξύδι.

Ρόδια

Ρόδι θρεπτική αξία

Το ρόδι είναι πολύ χρήσιμο φρούτο, επειδή είναι από τα ελάχιστα που μπορούν να φαγωθούν με το κουκούτσι, προσφέροντας όλη τη θρεπτική του αξία. Περιέχει πολύ σίδηρο, σελήνιο, καροτίνη και βιταμίνη C. Το ρόδι είναι επίσης πλούσιο σε κάλιο, μαγνήσιο και νερό. Είναι γνωστό ότι το κάλιο και το μαγνήσιο, σε συνδυασμό με την υψηλή περιεκτικότητά του σε νερό, μπορούν να διατηρήσουν ενυδατωμένο τον ανθρώπινο οργανισμό. Επίπλέον έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, λόγω των αντιοξειδωτικών ουσιών που περιέχει (τανίνες, ανθοκυανίνες, καροτίνη, βιταμίνη C κ.α) Οι ουσίες αυτές, έχουν την ιδιότητα να καταστρέφουν τις ελεύθερες ρίζες, προστατεύοντας έτσι τους διάφορους ιστούς του ανθρώπινου σώματος. Έχει προστατευτική δράση έναντι του καρκίνου και κυρίως του καρκίνου στο δέρμα, στον προστάτη και στον μαστό και μπορεί να μειώσει την ανάπτυξή τους.

Το ρόδι επίσης περιέχει αυξημένη περιεκτικότητα σε φωσφόρο. Ο φώσφορος είναι απαραίτητο μεταλλικό στοιχείο καθότι συμβάλλει στη μυϊκή ανάπτυξη, στη σωστή ανάπτυξη των οστών και στην ομαλή λειτουργία των νεφρών, του νευρικού συστήματος και της καρδιάς. Επίσης, ο φώσφορος μπορεί να μειώσει τους πόνους της αρθρίτιδας. Πρέπει όμως να καταναλώνεται με προσοχή από άτομα με νεφροπάθειες.

Πορτοκάλια

Smoothie-με-Μήλο-Καρότο-και-Πορτοκάλι_πορτοκάλι

Γεμάτα με βιταμίνη C, ίνες, κάλιο και αντιοξειδωτικά στοιχεία βοηθούν τον οργανισμό στην αντιμετώπιση των ιώσεων. Μην παρασύρεστε από το χρώμα τους, που συχνά οφείλεται σε χημικές ουσίες. Να έχετε υπόψη σας ότι ο χυμός πρέπει να καταναλώνεται άμεσα για να μην οξειδωθεί.

Είναι τα χρωματιστά κουνουπίδια καλύτερα από τα λευκά?
Η Καλιφόρνια απαγορεύει την παγίδευση ζώων για την γούνα τους

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μενού
error: Content is protected !!