
ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ: Μια ακόμα γιορτή που καθιστά την βία ως ψυχαγωγία
Η τσικνοπέμπτη είναι μία ημέρα φρίκης, πόνου και απερίγραπτης βίας για ακόμα περισσότερα μη ανθρώπινα ζώα. Σε παγκόσμια κλίμακα, κατά προσέγγιση 400 εκατομμύρια ζώα σκοτώνονται την μέρα για να καλύψουν διατροφικές επιθυμίες (και όχι ανάγκες) του ανθρώπου. Ο αριθμός αυτός μόνο για την ημέρα της τσικνοπέμπτης πολλαπλασιάζεται ραγδαία στην Ελλάδα.
Η τσικνοπέμπτη έχει συνδυαστεί για τους περισσότερους ανθρώπους ως μία ημέρα γιορτής και διασκέδασης. Στην πραγματικότητα όμως πρόκειται για άλλη μία γιορτή που αποθεώνει την βία προς τα ζώα ως κουλτούρα και ως μέσο διασκέδασης. Η αντικειμενοποίηση των ζώων, καθιστώντας εμπορεύματα όντα που έχουν κεφάλι, πόδια, μάτια, συναισθήματα είναι αποτρόπαια. Όντα με ψυχές και συναισθήματα τα οποία από την γέννησή τους μέχρι την στιγμή της σφαγής τους ζουν μέσα στη σκλαβιά, στερημένα της ελευθερίας τους, κακοποιημένα συστηματικά, βιασμένα και βιώνοντας καθημερινά έντονο στρες αντιλαμβανόμενα ποιος είναι ο τελικός προορισμός τους.
Το ολοκαύτωμα των ζώων είναι το μεγαλύτερο και μαζικότερο ολοκαύτωμα που έχει γνωρίσει η ιστορία, ένα ολοκαύτωμα που συμβαίνει καθημερινά και ασταμάτητα επί δεκαετίες. Για να υπάρξει η φρίκη αυτή δεν αρκεί να υπάρχουν μόνο μερικοί στυγνοί άνθρωποι που επινόησαν και εφαρμόζουν μέσα στα σφαγεία με τον πιο άρρωστο τρόπο. Χρειάζεται και η σιωπηλή συναίνεση και η απάθεια της ίδιας της κοινωνίας που είναι μυημένη σε αυτή την βία και συμμετέχει ενεργά χρηματοδοτώντας την. Τα κέρδη της βιομηχανίας κρέατος και της γαλακτοβιομηχανίας βασίζονται στην ψευδαίσθηση ότι η χρήση των ζώων ως τροφή, ένδυση ή πειράματα για διάφορα προϊόντα είναι αναγκαία στον άνθρωπο. Βασίζονται επίσης στο γεγονός ότι ο επιβαλλόμενος τρόπος ζωής εκπαιδεύει τον άνθρωπο στην μη αμφισβήτηση και στο να μη τίθενται ηθικά κριτήρια για τις επιλογές του.
Στην πραγματικότητα, η κάλυψη των αναγκών του ανθρώπου σε θέματα διατροφής, μπορεί να γίνει πλήρως μέσα από την κατανάλωση φυτικών τροφών, κάτι που πλέον και η ίδια η συμβατική επιστήμη αναγνωρίζει και επίσημα. Θεωρίες που θέτουν εξ ορισμού τα μη ανθρώπινα ζώα ως αδύνατον να νοηθούν ως αντικείμενα ηθικής πάνε περίπατο όταν βλέπουμε τους ίδιους ανθρώπους που τα λένε αυτά να υπερασπίζονται τα δικαιώματα ζώων όπως ο σκύλος και η γάτα. Τα ζώα αυτά δεν διαφέρουν σε τίποτα από αυτά τα οποία σφάζονται. Μάλιστα υπάρχουν κουλτούρες όπου ακόμα και αυτά χρησιμοποιούνται ως τροφή, ενώ άλλα που χρησιμοποιούνται εδώ, δεν χρησιμοποιούνται αλλού. Αυτό αποδομεί και κάθε μεταφυσική αντίληψη περί ρόλου ύπαρξης των ζώων ως υπηρέτη του ανθρώπου.
Η αλλοτριωτική διαδικασία που εντείνεται με τον βιομηχανικό τρόπο παραγωγής οδηγεί τον άνθρωπο στην πλήρη αποσύνδεση μεταξύ της διαδικασίας εκτροφής και σφαγής των ζώων και του τελικού “προϊόντος” που αγοράζει από τις βιτρίνες των καλοστημένων και γιορτινών κρεοπωλείων και εστιατορίων. Τα χαρούμενα ζωάκια που βρίσκονται πάνω στις συσκευασίες των ζωικών προϊόντων δεν είναι τίποτα περισσότερο από την σιωπηλά συμφωνημένη συγκάλυψη μεταξύ πωλητή και καταναλωτή της αμείλικτης πραγματικότητας που επιφύλαξαν αμφότεροι προς τα ζώα. Δεν είναι τίποτα περισσότερο υποκριτικό από αυτό.
Αυτή την τσικνοπέμπτη ας πούμε όχι στην αλόγιστη αυτή βία και σε μια παράδοση αιματοχυσίας. Αλλά πάνω από όλα ας καταλάβουμε επιτέλους ότι η σφαγή και κατανάλωση αθώων βασανισμένων ψυχών δεν είναι ψυχαγωγία αλλά ένα τεράστιο έγκλημα προς τα ζώα. Τέλος είναι κατάντια του ίδιου του ανθρώπου, που πιστεύει και θέλει να ζει μια ηθική ζωή ενώ στη πραγματικότητα βοηθά στη διαιώνιση της βίας, γιατί όχι μόνο δεν ντρέπεται για αυτό αλλά το διασκεδάζει κιόλας.
Ίσως το παρακάτω βίντεο να βοηθήσει κάποιους να αντιληφθούν από μόνοι τους αν πραγματικά είναι ψυχαγωγία ή έγκλημα…