ΡΟΔΑΚΙΝΑ – διατροφική αξία – βιταμίνες – θεραπευτικές ιδιότητες

ΡΟΔΑΚΙΝΑ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ_ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

Ροδάκινα – θρεπτικά στοιχεία

Τα ροδάκινα εκτός από τη γλυκιά, δροσερή γεύση τους και το ευχάριστο άρωμα, έχουν και υψηλή διατροφική αξία. Αποδίδουν λίγες θερμίδες, ενώ είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες. Όσον αφορά τις βιταμίνες, μας προσφέρουν βιταμίνη A, C, E, K και 6 βιταμίνες του συμπλέγματος B. Τα ροδάκινα μας προσφέρουν επίσης διάφορα μέταλλα, όπως το κάλιο, ο σίδηρος, το μαγνήσιο και το μαγγάνιο.

Ροδάκινα – θεραπευτικές ιδιότητες

Το ροδάκινο περιέχει αρκετή βιταμίνη Α και β-καροτένιο. Το β-καροτένιο μέσα στο ανθρώπινο σώμα μετατρέπεται σε βιταμίνη Α, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο για την όραση και για την καλή υγεία των βλεννογόνων και του δέρματος. ]Επίσης, τα ροδάκινα είναι καλή πηγή βιταμίνης C, μιας βιταμίνης με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Η βιταμίνη C παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στη παραγωγή του κολλαγόνου και κατ΄ επέκταση στην διατήρηση της υγείας του δέρματος.

Η βιταμίνη Ε αποτελεί ένα άλλο αντιοξειδωτικό, ενώ η Κ είναι απαραίτητη στη λειτουργία πήξης του αίματος. Και η λίστα βιταμινών συνεχίζεται με τη θειαμίνη, τη ριβοφλαβίνη, τη νιασίνη, το φυλλικό οξύ, τη βιταμίνη Β – 6 και το παντοθενικό οξύ, πολύτιμα θρεπτικά συστατικά για τα κύτταρα και τα νεύρα. Το ροδάκινο περιέχει όμως και σημαντικές ποσότητες ενός αντιοξειδωτικού, του χλωρογενικού οξέος, το οποίο σύμφωνα με έρευνες, φαίνεται να καταπολεμά τη φθορά που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες. Η καταπολέμησή τους μειώνει τις επιδράσεις της γήρανσης και των χρόνιων παθήσεων στον οργανισμό μας, αντιμετωπίζοντας τις φλεγμονές.

Τα ροδάκινα μας εφοδιάζουν με αρκετό κάλιο. Το κάλιο είναι σημαντικό συστατικό των κυττάρων και των υγρών του σώματος και συμβάλει στην καλή λειτουργία της καρδιάς και της αρτηριακής πίεσης.

Το ροδάκινο αποτελεί καλή πηγή διαλυτών φυτικών ινών, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της LDL-χοληστερόλης. Χάρη στην περιεκτικότητα του σε ιχνοστοιχεία, μέταλλα και βιταμίνες, το ροδάκινο είναι κατάλληλο για όσους έχουν άγχος, υπερένταση και νιώθουν κόπωση. Δρα ως ηρεμιστικό και αγχολυτικό. Σημαντική είναι και η περιεκτικότητα των ροδάκινων σε πολύτιμες ουσίες όπως τα φλαβονοειδή, δηλαδή σε λουτείνη, ζεαξανθίνη και β-κρυπτοξανθίνη.

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το ροδάκινο είναι ένα από τα πλουσιότερα σε νερό, φρούτα, καθώς αποτελείται κατά 89% από νερό. Επομένως ενυδατώνει το σώμα, την επιδερμίδα, έχει αντιγηραντικές ιδιότητες και είναι πολύτιμο για την υγεία και την ομορφιά του δέρματος.

Ροδάκινα – Διατροφικά στοιχεία

Η ροδακινιά είναι πυρηνόκαρπο, φυλλοβόλο οπωροφόρο δέντρο που ανήκει στο γένος Προύμνη και στην οικογένεια των Ροδοειδών. Η καταγωγή της είναι από την Κίνα, όπου ακόμα και σήμερα υπάρχει ως αυτοφυής.

Διατροφική αξία ανά 1
Θερμίδες (kcal) 39
Λιπίδιο 0,3 g
Κορεσμένα λιπαρά 0 g
Πολυακόρεστο λιπαρό οξύ 0,1 g
Μονοακόρεστο λιπαρό οξύ 0,1 g
Χοληστερόλη 0 mg
Νάτριο 0 mg
Κάλιο 190 mg
Υδατάνθρακες 10 g
Φυτικές ίνες 1,5 g
Ζάχαρη 8 g
Πρωτεΐνη 0,9 g

 

Πηγή: USDA

Βιταμίνη A 326 IU
Ασβέστιο 6 mg
Βιταμίνη D 0 IU
Βιταμίνη B12 0 µg
Βιταμίνη C 6,6 mg
Σίδηρος 0,3 mg
Βιταμίνη B6 0 mg
Μαγνήσιο 9 mg

ΙΔΕΕΣ για συνταγές με ΡΟΔΑΚΙΝΑ

41 χώρες έχουν απαγορεύσει τις δοκιμές καλλυντικών σε ζώα, αλλά τι γίνεται με τις δοκιμές σε ζώα για άλλους σκοπούς;
Μαριναρισμένα Vegan Σουβλάκια με Vegan Αϊολί

διαβάστε επίσης στο VeganWorld.gr

Μενού
error: Content is protected !!