Εποχιακά Λαχανικά Οκτωβρίου

ΕΠΟΧΙΑΚΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Τρώμε εποχιακά σημαίνει τρώμε υγιεινά!

Καλωσορίζουμε τον 2ο μήνα του Φθινοπώρου και μια ποικιλία από λαχταριστά και γευστικά λαχανικά!

Εποχιακά Λαχανικά Οκτωβρίου

Κολοκύθες

κολοκύθες διατροφική αξία

Η κολοκύθα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες και ανόργανα άλατα, ενώ είναι χαμηλή σε θερμίδες. Είναι επίσης μια πολύ καλή πηγή βήτα-καροτίνης, ένα καροτενοειδές που μετατρέπει το σώμα σας σε βιταμίνη Α. Επίσης η κολοκύθα περιέχει τα αντιοξειδωτικά αλφα-καροτένιο, βήτα-καροτένιο, βήτα-κρυπτοξανθίνη και πολλά άλλα, τα οποία μπορούν να προστατεύσουν τα κύτταρα σας από βλάβες που προκαλούνται από ελεύθερες ρίζες.
Η κολοκύθα είναι υψηλή στις βιταμίνες Α και C, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού σας συστήματος. Η παροχή της βιταμίνης Ε, του σιδήρου και του φυλλικού οξέος μπορεί να ενισχύσει την ανοσία σας επίσης.

Η υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες Α, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη μπορεί να προστατεύσει τα μάτια σας από την απώλεια όρασης, η οποία εμφανίζεται μετά από κάποια ηλικία.
Τα θρεπτικά συστατικά και τα αντιοξειδωτικά της κολοκύθας μειώνουν τον κίνδυνο ορισμένων μορφών καρκίνου και συμβάλλουν στην καλύτερη υγεία της καρδιάς και του δέρματος.

Κουνουπίδια

κουνουπίδι διατροφική αξία

Το κουνουπίδι περιέχει μια υψηλή ποσότητα φυτικών ινών, η οποία είναι σημαντική για την πεπτική υγεία και μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο πολλών χρόνιων ασθενειών. Παρέχει μια σημαντική ποσότητα αντιοξειδωτικών, τα οποία είναι ευεργετικά για τη μείωση της φλεγμονής και την προστασία από πολλές χρόνιες ασθένειες.

Το κουνουπίδι είναι επίσης μια καλή πηγή χολίνης, μια θρεπτική ουσία στην οποία πολλοί άνθρωποι έχουν έλλειψη. Η χολίνη συμμετέχει σε πολλές διαδικασίες στον οργανισμό και βοηθάει στην πρόληψη αρκετών ασθενειών, όπως οι παθήσεις του ήπατος και της καρδιάς, και οι νευρολογικές διαταραχές όπως η άνοια και η νόσος του Αλτσχάιμερ.

Τέλος, το κουνουπίδι είναι πλούσιο σε σουλφοραφάνη, μια φυτική ένωση με πολλά ευεργετικά αποτελέσματα, όπως ο μειωμένος κίνδυνος καρκίνου, καρδιακών παθήσεων και διαβήτη.

Λάχανα

λάχανο διατροφική αξία

Το λάχανο είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ, βιταμίνης C και βιταμίνης Β6. Είναι επίσης μια πολύ καλή πηγή μαγγανίου, φυτικών ινών, καλίου, βιταμίνης Β1, φυλλικού οξέος και χαλκού. Επιπλέον, το λάχανο είναι μια καλή πηγή χολίνης, φωσφόρου, βιταμίνης Β2, μαγνησίου, ασβεστίου, σεληνίου, σιδήρου, παντοθενικού οξέος, πρωτεΐνης και νιασίνης.

Το λάχανο είναι επίσης μια μοναδική πηγή διαφόρων τύπων φυτοθρεπτικών ουσιών. Η συνολική αντιοξειδωτική του δράση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην ασυνήθιστη περιεκτικότητά τoυ σε φαινόλη και πολυφαινόλη. Ειδικά στο κόκκινο λάχανο, αυτές οι πολυφαινόλες περιλαμβάνουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ενώσεις που ονομάζονται ανθοκυανίνες. Το λάχανο είναι επίσης μοναδικό για την πλούσια περιεκτικότητα γλυκοσινολάτων. Αυτά τα φυτοθρεπτικά μπορούν να μετατραπούν από το σώμα σε ισοθειοκυανικά, που έχουν ειδικές αποτοξινωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες.

Μανιτάρια

μανιτάρια διατροφική αξία

Τα μανιτάρια αποτελούν εξαιρετική τροφή χάρη στο υψηλό τους περιεχόμενο σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία. Επιπλέον, τα μανιτάρια έχουν μικρή θερμιδική αξία (150γρ. μανιτάρια δίνουν μόνο 32 θερμίδες, λιγότερη και από ένα φρούτο). Αυτό τα κάνει κατάλληλα για δίαιτες αδυνατίσματος.

Η χαμηλή θερμιδική τους αξία οφείλεται στο γεγονός ότι είναι φτωχά σε λίπος και υδατάνθρακες. Δεν περιέχουν καθόλου χοληστερόλη και σχεδόν καθόλου κορεσμένα (κακά) λιπαρά. Οι πρωτεΐνες που περιέχουν είναι υψηλής βιολογικής αξίας και για αυτό και αποτελούν ιδανική τροφή για τους vegan, εφόσον τους εφοδιάζουν με όλα τα θρεπτικά συστατικά παρόμοια με αυτά των ζωικών τροφών (π.χ. πρωτεΐνες, ασβέστιο).

Μπρόκολα

μπρόκολο διατροφική αξία

Το μπρόκολο είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ, βιταμίνης C, χρωμίου και φυλλικού οξέος. Είναι μια πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, παντοθενικού οξέος, βιταμίνης Β6, βιταμίνης Ε, μαγγανίου, φωσφόρου, χολίνης, βιταμίνης Β1, βιταμίνης Α (με τη μορφή καροτενοειδών), καλίου και χαλκού. Το μπρόκολο είναι επίσης μια καλή πηγή μαγνησίου, ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, πρωτεϊνών, ψευδαργύρου, ασβεστίου, σιδήρου, νιασίνης και σεληνίου. Αποτελεί μια τροφή ιδιαίτερα τονωτική για όλα τα όργανα, επειδή βοηθά στην αποτοξίνωση τους.
Το μπρόκολο είναι επίσης πλούσιο σε φυτοθρεπτικά συστατικά. Σε μια συγκεκριμένη κατηγορία φυτοθρεπτικών συστατικών, τους γλυκοσινολάτες, το μπρόκολο είναι απλά εξαιρετικό για την πρόληψη από τον καρκίνο .
Συνιστάται πολύ καλό πλύσιμο, παρά τον κίνδυνο να χαθούν κάποιες βιταμίνες. Τρώγεται συνήθως βραστό και είναι αξιοσημείωτο το ότι διατηρεί το μεγαλύτερο μέρος των θρεπτικών ουσιών του ακόμη και μετά το μαγείρεμα.

Παντζάρια

παντζάρια διατροφική αξία

Τα παντζάρια είναι μια μοναδική πηγή φυτοθρεπτικών συστατικών που ονομάζονται βεταλίνες, οι οποίες παρέχουν αντιοξειδωτική, αντιφλεγμονώδη και αποτοξικοποιητική υποστήριξη.
Τα παντζάρια είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή φυλλικού οξέος και μια πολύ καλή πηγή μαγγανίου, καλίου και χαλκού. Είναι επίσης μια καλή πηγή φυτικών ινών, μαγνησίου, φωσφόρου, βιταμίνης C, σιδήρου και βιταμίνης Β6.
Τέλος, τα παντζάρια περιέχουν ισχυρές θρεπτικές ενώσεις που βοηθούν στην προστασία από καρδιακές παθήσεις, γενετικές ανωμαλίες και ορισμένους καρκίνους, όπως τον καρκίνο του παχέος εντέρου

Πατάτες

πατάτες διατροφική αξία

Οι πατάτες είναι ένα εξαιρετικά υγιεινό τρόφιμο με χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες, που προσφέρει σημαντική προστασία από καρδιαγγειακές παθήσεις και καρκίνο. Επιπλέον, αποτελούν μια πολύ καλή πηγή βιταμίνης Β6 και μια καλή πηγή καλίου, χαλκού, βιταμίνης C, μαγγανίου, φωσφόρου, νιασίνης, διαιτητικών ινών και παντοθενικού οξέος.
Οι πατάτες περιέχουν επίσης μια ποικιλία φυτοθρεπτικών συστατικών που έχουν αντιοξειδωτική δράση. Μεταξύ αυτών των σημαντικών ενώσεων που προάγουν την υγεία είναι τα καροτενοειδή, τα φλαβονοειδή και το καφεϊκό οξύ, καθώς και οι μοναδικές πρωτεΐνες, όπως η πατατίνη, οι οποίες εμφανίζουν δραστικότητα έναντι των ελεύθερων ριζών.

Επίσης η φλούδα της πατάτας είναι εξαιρετικής θρεπτικής αξίας για αυτό και δεν πρέπει να πετιέται.

Πράσα

πράσα διατροφική αξία

Αν και λιγότερο γνωστά από το σκόρδο και τα κρεμμύδια, τα πράσα περιέχουν παρόλα αυτά παρόμοιες ή ίδιες ενώσεις θείου. Από μόνη της, η σημαντική ποσότητα θείου που απαντάται στα πράσα μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αποτοξίνωση του σώματός μας καθώς και στο σχηματισμό του συνδετικού ιστού. Περιέχουν επίσης μια εντυπωσιακή ποσότητα πολυφαινολών, συμπεριλαμβανομένης της φλαβονοειδούς καμπεφερόλης. Τα πράσα είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ. Είναι πολύ καλή πηγή μαγγανίου, βιταμίνης Β6, χαλκού, σιδήρου, φυλλικού οξέος και βιταμίνης C. Τέλος, τα πράσα είναι επίσης μια καλή πηγή βιταμίνης Α (υπό μορφή καροτενοειδών), διαιτητικών ινών, μαγνησίου, βιταμίνης Ε, ασβεστίου και ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.

Σπανάκι

σπανάκι διατροφική αξία

Το σπανάκι είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ, βιταμίνης Α (σε μορφή καροτενοειδών), μαγγανίου, φυλλικού οξέος, μαγνησίου, σιδήρου, χαλκού, βιταμίνης Β2, βιταμίνης Β6, βιταμίνης Ε, ασβεστίου, καλίου και βιταμίνης C. Είναι πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, φωσφόρου, βιταμίνης Β1, ψευδαργύρου, πρωτεΐνης και χολίνης. Επιπλέον, το σπανάκι αποτελεί πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, νιασίνης, παντοθενικού οξέως και σεληνίου.
Το σπανάκι ενισχύει την αντιοξειδωτική δράση των τροφών που συνοδεύει. Είναι αρκετά επιβαρυμένο με ρύπους, εξαιτίας των πολλών λιπασμάτων που χρειάζεται η καλλιέργειά του, για αυτό προτείνεται το καλό και προσεκτικό πλύσιμο και το μούλιασμα σε νερό με ξύδι.

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ !!!

Γάλατα Φυτικής Προέλευσης – Ποιες οι διαφορές μεταξύ τους?
Za’atar – μείγμα μπαχαρικών με σημαντικά οφέλη για την υγεία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μενού
error: Content is protected !!