Γάλατα Φυτικής Προέλευσης – Ποιες οι διαφορές μεταξύ τους?

Γάλατα Φυτικής Προέλευσης – Ποιες οι διαφορές μεταξύ τους?

Τα γάλατα φυτικής προέλευσης όπως το γάλα σόγιας, αμυγδάλου, καρύδας κλπ, ως προς τη διατροφική αξία τους ποικίλουν σημαντικά όσον αφορά την πρωτεΐνη, το ασβέστιο, τη βιταμίνη D, τους υδατάνθρακες, κλπ.

Γάλα αμυγδάλου

Το χωρίς προσθήκη ζάχαρης γάλα αμυγδάλου είναι η χαμηλότερη σε θερμίδες επιλογή στην αγορά φυτικών γαλάτων με μόλις 30 θερμίδες ανά φλιτζάνι, αλλά στερείται πρωτεΐνης με μόνο 1 γραμμάριο ανά φλιτζάνι. Τα περισσότερα εμπλουτίζονται με ασβέστιο, κάλιο και βιταμίνες Α, D και Ε.

Γάλα καρύδας

Ένα φλιτζάνι γάλα καρύδας χωρίς πρόσθετη ζάχαρη, έχει 45 θερμίδες και 4 γραμμάρια λίπους, το οποίο είναι κυρίως κορεσμένο λίπος λόγω της κρέμας καρύδας. Δεν περιέχει καμία πρωτεΐνη, αλλά εμπλουτίζεται με βιταμίνη Α, ασβέστιο, βιταμίνη Β12 και βιταμίνη D.

Γάλα βρώμης

Αυτή η αφρώδης, κρεμώδης επιλογή γίνεται με την εμβάπτιση βρώμης στο νερό και στη συνέχεια την καλή στράγγιση αυτής. Περιέχει κάποια πρωτεΐνη (4 γραμμάρια ανά φλιτζάνι) και είναι υψηλότερη σε υδατάνθρακες και φυτικές ίνες σε σύγκριση με τα άλλα γάλατα φυτικής προέλευσης. Είναι επίσης χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και περιέχει βιταμίνες Β, καθώς και ιχνοστοιχεία άλλων θρεπτικών ουσιών όπως το μαγνήσιο και ο φώσφορος. Επιπλέον, τα εμπορικά γάλατα βρώμης εμπλουτίζονται με ασβέστιο, βιταμίνες Α και D και κάλιο.

Γάλα ρυζιού

Αυτή η επιλογή κατατάσσεται χαμηλά στην αναλογία θερμίδες προς πρωτεΐνη, αφού ένα φλιτζάνι περιέχει 90-120 θερμίδες, χωρίς σχεδόν καμία πρωτεΐνη. Δεδομένου ότι είναι φτιαγμένο από λευκασμένο ρύζι και νερό, περιέχει τη μικρότερη ποσότητα θρεπτικών ουσιών. Ωστόσο, είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και δεν περιέχει κορεσμένα λιπαρά. Ψάξτε για αυτά χωρίς προσθήκη ζάχαρης, τα οποία είναι εμπλουτισμένα με ασβέστιο, βιταμίνες D και βιταμίνες Β.

Γάλα σόγιας

Ένα φλιτζάνι γάλα σόγιας χωρίς ζάχαρη, έχει 110 θερμίδες, 8 γραμμάρια πρωτεΐνης και σημαντικά επίπεδα ασβεστίου και βιταμίνης D. Το γάλα σόγιας έχει επίσης μικρές ποσότητες σιδήρου και προσφέρει σχεδόν το 50% της καθημερινής συνιστώμενης τιμής της Β12 !

.

Πράσινο Smoothie με Τζίντζερ
Εποχιακά Λαχανικά Οκτωβρίου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μενού
error: Content is protected !!