Vegan Τυρί – τι περιέχουν τα φυτικά τυριά και είναι υγιεινά?

Vegan Τυρί _ τι περιέχουν τα φυτικά τυριά και είναι υγιεινά

Vegan Τυρί – τι περιέχουν τα φυτικά τυριά και είναι υγιεινά?

Ένα από τα πρώτα πράγματα που ένας vegan παρατηρεί όταν σταματά το γαλακτοκομικά προϊόντα είναι ότι το δέρμα έγινε πιο καθαρό και η ομίχλη του εγκεφάλου έχει φύγει. Πιθανόν να έχασε και λίπος από την περιοχή της κοιλιάς.

Αλλά μερικές φορές, λησμονεί κυρίως τα τυριά ή και μπορεί αρχικά να δυσκολεύεται να γίνει 100% vegan και σκέφτεται την vegetarian επιλογή. Κατανοεί απόλυτα όλη την βία που εμπεριέχει η βιομηχανία γάλακτος αλλά συγχρόνως αναρωτιέται γιατί είναι τόσο δύσκολο να εγκαταλείψετε το τυρί; Επειδή το τυρί είναι εθιστικό.

Γιατί το τυρί από ζωικό γάλα είναι εθιστικό;

Ο εθισμός στα τρόφιμα είναι ένα πολύ πραγματικό πρόβλημα στη σημερινή κοινωνία. Το τυρί από ζωικό γάλα είναι ένα άκρως εθιστικό φαγητό – είναι ουσιαστικά παρόμοιο με την κοκαΐνη. Και αυτό χάρη στις πρωτεΐνες γάλατος στο τυρί.

Το τυρί και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν μια πρωτεΐνη που ονομάζεται καζεΐνη. Όταν χωνεύεται η καζεΐνη, απελευθερώνει ενώσεις οπιοειδών. Σύμφωνα με τον Dr. Neal Barnard, ιδρυτή και πρόεδρο της Επιτροπής Ιατρών για την Υπεύθυνη Ιατρική (PCRM), «[Τα γαλακτοκομικά οπιοειδή] προσκολλώνται στους οπιούχους υποδοχείς του εγκεφάλου για να προκαλέσουν μια ηρεμιστική επίδραση με τον ίδιο τρόπο όπως και η ηρωίνη και η μορφίνη».

Ο λόγος που μαζί με τις πρωτεΐνες, το λίπος, τη ζάχαρη και τις ορμόνες, το γάλα περιέχει οπιούχα είναι για να ανταμείψουν το μωρό για θηλασμό. Με απλά λόγια, αυτά τα οπιούχα, που ονομάζονται κασομορφίνες, είναι εξαιρετικά εθιστικά.

Όπως όλοι οι εθισμοί έτσι και ο εθισμός στο τυρί έχει σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία. Πέρα από τις κασομορφίνες, το τυρί είναι γεμάτο με κορεσμένο λίπος, που συμβάλλει σημαντικά στις καρδιακές παθήσεις. Το τυρί είναι επίσης συσκευασμένο με νάτριο, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε υπέρταση.

Πάρα πολύ καζεΐνη έχει επίσης συνδεθεί με ορισμένους τύπους καρκίνου.

Επιπλέον, το τυρί και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι φλεγμονώδη και συνδέεται με χρόνια φλεγμονή που μπορεί να οδηγήσει σε διαβήτη, καρδιακές παθήσεις, καρκίνο, παχυσαρκία, νόσο του Αλτσχάιμερ, πεπτικά προβλήματα (όπως το IBS και η νόσος του Crohn), άσθμα και πολλά άλλα.

Τα καλά νέα λοιπόν είναι ότι υπάρχουν μερικές υπέροχες εναλλακτικές λύσεις vegan τυριών που ταιριάζουν καλύτερα με έναν ηθικό και υγιεινό τρόπο ζωής.

Τι είναι το vegan τυρί;

Το Vegan Tυρί είναι μια εναλλακτική επιλογή, που συνήθως παρασκευάζεται από φυτικές πρωτεΐνες και λίπη. Τα περισσότερα vegan τυριά που θα βρείτε στην αγορά είναι συνήθως κατασκευασμένα από κάποιο συνδυασμό:

  • Πρωτεΐνης σόγιας
  • Ξηρούς καρπούς και σπόρους δέντρων (τα κάσιους είναι ένα συνηθισμένο συστατικό στο vegan τυρί)
  • Λάδι Καρύδας
  • Άλευρα Αμύλου, (όπως αλεύρι ταπιόκα, πατάτα) ή Άμυλο Καλαμποκιού
  • Λαχανικά (όπως καρότα και πατάτες)
  • Γλυκερίνη (υγραντικό) – Ένα λίπος που χρησιμοποιείται για να παρατείνει τη διάρκεια ζωής και να διατηρήσει την τροφή υγρή
  • Γαλακτικό Νάτριο (ρυθμιστής οξύτητας): Το άλας του γαλακτικού οξέος που παρασκευάζεται με ζύμωση ζάχαρης. Το E325 είναι ένα συντηρητικό
  • Φρουκτόζη

Πηγή 

Είναι όμως το vegan τυρί υγιεινό;

Μερικές φορές, όταν κόβουμε ζωικά προϊόντα, τα αντικαθιστούμε με εξίσου ανθυγιεινά φυτικά προϊόντα – και το vegan τυρί μπορεί να πέσει σε αυτήν την κατηγορία. Ορισμένa vegan τυριά είναι πολύ επεξεργασμένα και έχουν λιγότερη θρεπτική αξία από άλλα.

Τα vegan τυριά με ξηρούς καρπούς έχουν ένα επίπεδο ακεραιότητας υπό την έννοια ότι είναι ένα «ολόκληρο» προϊόν διατροφής. Έχουν παραχθεί με πραγματικά συστατικά που χρησιμοποιούν μη βιομηχανικές τεχνικές παραγωγής. Το τυρί σόγιας μπορεί να παρασκευαστεί μόνο σε εργοστάσιο. Είναι ένα πιο βιομηχανικό προϊόν. Συχνά οι άνθρωποι προτιμούν τα τυριά σόγιας λόγω της ικανότητάς τους να λιώνουν, αλλά αυτό αντικατοπτρίζει τη βιομηχανική φύση του προϊόντος.

Αυτό σημαίνει ότι όλα τα vegan τυριά είναι «βρώμικο» fast food προϊόν?

Σίγουρα όχι! Όσον αφορά την επιλογή ενός υγιεινού vegan τυριού, όλα έχουν να κάνουν με τα συστατικά σε αυτό.

Για αυτό πριν επιλέξετε διαβάστε τις διατροφικές ετικέτες και ελέγξτε τα συστατικά. Αναζητήστε:

  • Ολόκληρες τροφές και ελάχιστα συστατικά
  • Χωρίς λάδι
  • Χωρίς πληρωτικά ή ξανθανικό κομμι ή ξανθάνη (xanthan gum)
  • Χαμηλό ή καθόλου νάτριο

Συμπέρασμα

Ασφαλώς τα vegan τυριά είναι πολύ καλύτερα από αυτά που έχουν παραχθεί με ζωικό γάλα, και από ηθική πλευρά αλλά και από θέμα υγιεινής διατροφής.

Κατά γενικό κανόνα όμως, τα πολύ επεξεργασμένα και κατασκευασμένα τρόφιμα τείνουν να είναι ανθυγιεινά, ενώ τα φυσικά, ωμά, βιολογικά τρόφιμα είναι υγιή. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι αυτά τα vegan τυριά εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά κατασκευασμένα / μεταποιημένα και επομένως μπορεί να μην είναι το καλύτερο για εσάς σε σύγκριση με τα φρέσκα ωμά τρόφιμα (λαχανικά, φρούτα, όσπρια, ξηρούς καρπούς). Εάν επιμένετε να τρώτε vegan τυρί – μάλλον θα ήταν καλύτερα να δημιουργήσετε μια δική σας συνταγή στο σπίτι ή να ελέγχετε προσεκτικά τα συστατικά πριν το αγοράσετε.

Vegan Τάρτα Λεμονιού με Κρούστα Μπισκότων Βρώμης
Συναντώντας τον Γιώργο Κοψιδά – μια συνέντευξη στη φύση με αρκετά «μυστικά»

διαβάστε επίσης στο VeganWorld.gr

Μενού
error: Content is protected !!