Συναντώντας τον Γιώργο Κοψιδά – μια συνέντευξη στη φύση με αρκετά «μυστικά»

Συναντώντας τον Γιώργο Κοψιδά - μια συνέντευξη στη φύση με αρκετά «μυστικά»

Συναντώντας τον Γιώργο Κοψιδά – μια συνέντευξη στη φύση με αρκετά «μυστικά»

Μια ηλιόλουστη ανοιξιάτικη ημέρα, συναντήσαμε τον Γιώργο Κοψιδά και απολαύσαμε ένα περίπατο, στο «μυστικό δάσος», όπως συνηθίζουμε να το αποκαλούμε. Το πρώτο πράγμα που μας έκανε εντύπωση, πέρα από το επιβλητικό ύψος του (1,98 μ.), ήταν η αύρα του. Ήρεμος, ευγενικός, φιλικός και πρόθυμος να απαντήσει στις όποιες ερωτήσεις μας.

Περπατώντας παρέα στο δάσος, ο Γιώργος Κοψιδάς ξεκίνησε να μας εξηγεί για την επιλογή του να ακολουθήσει τον βίγκαν τρόπο ζωής.

Συγκεκριμένα μας ανέφερε «δεν ήταν μια απόφαση που πάρθηκε λόγω κάποιου ιδιαίτερου γεγονότος. Εκείνο τον καιρό, λίγο πριν γίνω vegan, είχα δει αρκετά ντοκιμαντέρ και διαβάσει σχετικά άρθρα και μου φάνηκε απόλυτα λογικό να σταματήσω να τρώω κρέας. Όλη η γνώση που είχα αποκτήσει ήταν αρκετή για να στραφώ αρχικά στη χορτοφαγία (vegetarianism) που κράτησε το πολύ ένα μήνα. Σύντομα συνειδητοποίησα ότι η κατανάλωση τυριών, που ήταν η αδυναμία μου, και λοιπόν ζωικών υποπροϊόντων (γάλα, αυγά, γιαούρτια, κλπ) εμπεριέχουν επίσης βασανισμό και διαιώνιση της βίας προς τα ζώα. Τότε στράφηκα αμέσως στο βιγκανισμό (veganism) τον οποίο και ακολουθώ τα τελευταία 8 χρόνια»

Στη συνέχεια τον ρωτήσαμε αν συχνά πολλοί αναρωτιούνται πώς μπορεί να συντηρεί ένα ψηλό και αθλητικό σώμα μέσα από την βίγκαν διατροφή?

Χαμογέλασε και μας απάντησε «Πράγματι είναι μια ερώτηση που μου κάνουν πολύ συχνά.  Δεν έγινα όμως βίγκαν σήμερα. Είμαι εδώ και 8 χρόνια, όπως ήδη είπα, επομένως για εμένα είναι πια πολύ εύκολο, αλλά και για τον καθένα μπορεί να είναι. Πολλά λαχανικά και φρούτα, αρκετά όσπρια και ξηρούς καρπούς. Αυτά αρκούν για να συντηρούν όλους τους ανθρώπους και να προάγουν την καλή φυσική κατάσταση και υγεία».

Πριν το καταλάβουμε, ως καλοί βίγκαν, σύντομα ήρθε η συζήτηση στο φαγητό – αγαπημένα μπαχαρικά, προτιμητέα μαγειρευτά παραδοσιακά ελληνικά πιάτα, αγαπημένη κουζίνα, επιλογές vegan fast food, εστιατόρια.

«Κάρυ, Γκαράμ Μασάλα, Κανέλα Κεϋλάνης είναι κάποια από τα αγαπημένα μου μπαχαρικά», μας είπε.

«Όσο για την ελληνική κουζίνα, Γίγαντες, Φασολάκια, Γεμιστά, Μπριάμ είναι πάντα ευπρόσδεκτα. Αλλά γενικά τα καυτερά με κερδίζουν και για αυτό η Ινδική Κουζίνα είναι από τις αγαπημένες μου. Συνδυάζει τα μπαχαρικά που προανέφερα αλλά και την σπιρτάδα του καυτερού.

Τα φαλάφελ επίσης αποτελούν μια καλή γρήγορη vegan επιλογή.

Ενώ τα τυποποιημένα προϊόντα  θεωρώ ότι βοηθούν πολλούς μη βίγκαν να συνειδητοποιήσουν ότι ακολουθώντας την vegan διατροφή δεν χρειάζεται να στερηθούν κάτι. Πια υπάρχει πληθώρα επιλογών σε vegan μπιφτέκια, λουκάνικα, γύρο, παγωτά και πόσα άλλα, των οποίων η γεύση καλύπτει και τους πιο φανατικούς παμφάγους. Επομένως τα τυποποιημένα vegan προϊόντα συμβάλουν σημαντικά στη μείωση της σφαγής ζώων.

Ασφαλώς επισκέπτομαι και βίγκαν εστιατόρια με φίλους αλλά καθημερινά τρώω κυρίως σαλάτες και φρούτα».

Σου έλειψαν όλα αυτά όσο ήσουν στο Survivor?

«Ασφαλώς! Όλα σου λείπουν στο Survivor, αλλά κυρίως το φαγητό. Υπήρχαν ημέρες που βίωσα την έννοια της πραγματικής πείνας. Που σε πονάει τόσο το στομάχι από την έλλειψη φαγητού, που δεν μπορείς να κοιμηθείς από τον πόνο. Για αυτό όταν επέστρεψα βίωσα και το «κατοχικό σύνδρομο». Προς στιγμή ξέχασα την συνήθη μου διατροφή που αποτελείται από 70-80% ωμές τροφές και μόνο 30-20% μαγειρεμένες.

Μετά το Survivor έγινα σαν την γατούλα μου, την Hoover. Η Hoover είναι η μια από τις 4 θηλυκές μου γάτες. Όταν την βρήκα στο δρόμο, ήταν ένα έντονα υποσιτισμένο γατάκι. Τον πρώτο καιρό αφού την έφερα στο σπίτι, έτρωγε τα πάντα σαν σκούπα, εξού και το όνομα. Τι αβοκάντο, τι χόρτα, τι ρόκα…τα πάντα. Κάπως έτσι λοιπόν αισθάνθηκα και εγώ όταν γύρισα από το Survivor, σαν την Hoover. Επίσης ξαφνικά είχα όρεξη για γλυκά ενώ γενικά τα απέφευγα. Είναι θέμα χρόνου να τα σταματήσω, αλλά ακόμα υπάρχουν στιγμές που τα επιζητώ».

Επομένως, ακολουθείς κυρίως vegan ωμοφαγική διατροφή?

«Ναι και θα εξηγήσω τους λόγους. Όταν η τροφή μαγειρεύεται πάνω από 48 βαθμούς C για 3 λεπτά ή περισσότερο, η πρωτεΐνη πήζει, η ζάχαρη καραμελώνει, οι φυτικές ίνες καταστρέφονται. Έτσι τα τρόφιμα χάνουν τα φυσικά υγρά τους, αλλά χάνουν και μεγάλο μέρος των βιταμινών, των πρωτεϊνών και των πολύτιμων μετάλλων τους.

Κάτι που επίσης αγνοεί ο περισσότερος κόσμος είναι πως με το μαγείρεμα, όλες αυτές οι επικίνδυνες ουσίες που υπάρχουν στα τρόφιμα και στα λαχανικά από τα λιπάσματα, τα εντομοκτόνα και τα φυτοφάρμακα, μετατρέπονται σε ακόμα πιο βλαβερές και επικίνδυνες ουσίες. Αυτό σημαίνει πρόωρη γήρανση αλλά και αυξημένη επικινδυνότητα καρκινογενέσεων.

Η κατανάλωση μαγειρεμένου φαγητού, όσο και αν όλοι πιστεύουν το αντίθετο, αντί να διευκολύνει στην πραγματικότητα δυσχεραίνει την διαδικασία της πέψης. Το ωμό φαγητό χωνεύεται εύκολα, απαιτώντας μόνο 24-36 ώρες για την διακίνησή του από την πεπτική οδό, σε σύγκριση με τις 40-100 ώρες από το μαγειρεμένο φαγητό. Αυτό αυξάνει την απειλή της αποσύνθεσης και της ασθένειας. Αντιθέτως, η ωμή τροφή βοηθάει το σώμα να ξεκουραστεί και να «αυτοθεραπευτεί».

Στο σημείο αυτό δεν γινόταν να μην τον διακόψουμε και να σχολιάσουμε σχετικά με το πόσο εμφανές είναι ότι κάνει vegan ακτιβισμό.

Έχεις πολλές γνώσεις και γνωρίζεις αρκετά “μυστικά”. Συγνώμη αλλά δεν γινόταν να μην το σχολιάσουμε, πραγματικός «outreacher».

Χαμογέλασε και συνέχισε «Ενημερώνομαι συνέχεια και πολύ πρόσφατα αναφέρονταν τα παραπάνω στοιχεία σε ένα άρθρο που διάβασα. Έγραφε επίσης ότι με το μαγείρεμα οι θρεπτικές απώλειες μπορεί να είναι 80% ή και παραπάνω. Ενώ οι πρωτεΐνες είναι 50% λιγότερο πιθανό να αφομοιωθούν από το σώμα. Επιπλέον 30-50% από τις βιταμίνες και τα μέταλλα καταστρέφονται και το 100% από τα ένζυμα επίσης καταστρέφονται. Επομένως οργανισμός αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει δικά του ένζυμα και κουράζεται περισσότερο. Επίσης όταν οι τροφές (ειδικά οι όξινες, κρέας και παράγωγα) μένουν τόσες πολλές ώρες στο έντερο, γίνεται ζύμωση, σαπίζουν και είναι η κύριος λόγος που δημιουργούνται φλεγμονές!

Η μη μαγειρεμένη φυτικής προέλευσης τροφή είναι πιο υγιεινή για αυτό επιλέγω την ωμοφαγική vegan διατροφή και προτείνω όσο λιγότερα μαγειρεμένα και επεξεργασμένα τρόφιμα».

Συζητώντας περεταίρω για την ωμοφαγία και λαμβάνοντας όλες αυτές τις χρήσιμες πληροφορίες για μια καλύτερη και πιο υγιεινή ζωή, πολλές από τις οποίες ήταν άγνωστες και σε εμάς τους ίδιους, φτάσαμε πίσω στην αρχή του «μυστικού δάσους». Αισθανθήκαμε ότι η βόλτα μας είχε αναζωογονήσει στο σύνολο και η συνάντηση και συνέντευξη με τον Γιώργο Κοψιδά μας είχε προσφέρει πέρα από χαρά και πολύτιμη γνώση!

Σε ευχαριστούμε πολύ Γιώργο Κοψιδά για την πολύ όμορφη, ενδιαφέρουσα και άκρως ενημερωτική συνέντευξη!

Vegan Τυρί – τι περιέχουν τα φυτικά τυριά και είναι υγιεινά?
Vegan Κολλαγόνο – Πώς να ενισχύσετε το κολλαγόνο φυσικά μέσω της vegan διατροφής

διαβάστε επίσης στο VeganWorld.gr

Μενού
error: Content is protected !!