Ψητά Λαχανικά – τεχνικές ψησίματος και χρόνοι ανά είδος

Ψητά Λαχανικά - τεχνικές ψησίματος και χρόνοι ανά είδος

Πώς να ψήσετε κάθε λαχανικό – τεχνικές ψησίματος βήμα βήμα, θερμοκρασία και χρόνοι για να έχετε το καλύτερο αποτέλεσμα και στο ψήσιμο αλλά και στη γεύση.

Τα ψητά λαχανικά έχουν μια μοναδική νοστιμιά. Είναι τρυφερά και γευστικά, αλλά ταυτόχρονα τραγανά.

Πολλά λαχανικά μπορούν να ψηθούν. Οι προφανείς επιλογές είναι οι ρίζες λαχανικών όπως τα καρότα ή οι πατάτες. Αλλά τα σταυρανθή λαχανικά, όπως τα λάχανα Βρυξελλών, το μπρόκολο και το κουνουπίδι ψήνονται επίσης καλά. Και τα πιο ευαίσθητα λαχανικά όπως το λάχανο, οι ντομάτες, οι μελιτζάνες, τα κρεμμύδια και τα κολοκυθάκια ψήνονται θεαματικά καλά.

Η θερμοκρασία και οι χρόνοι μπορεί να διαφέρουν, αλλά ισχύουν οι ίδιοι γενικοί κανόνες για το ψήσιμο όλων των λαχανικών, από γλυκοπατάτες έως πιπεριές.

Βήμα # 1: Κόψτε τα λαχανικά σε κομμάτια μεγέθους μπουκιάς

Όταν κόβουμε τα λαχανικά σε μικρότερα κομμάτια, σε μέγεθος μπουκιάς πετυχαίνουμε πιο γρήγορο μαγείρεμα.

Φυσικά, ανάλογα με το τι σκοπεύετε να κάνετε, μπορείτε να κόψετε τα λαχανικά σε διαφορετικά σχήματα επίσης. Απλώς λάβετε υπόψη ότι όσο μικρότερα είναι τα κομμάτια, τόσο πιο γρήγορα μαγειρεύονται όλα.

Βήμα # 2: Πασπαλίστε τα με λάδι και μπαχαρικά

Θέλετε μια καλή ποσότητα λαδιού – αρκετό για να καλύψετε κάθε κομμάτι – αλλά δεν θέλετε τόσο πολύ που να περισσεύει στον πάτο του ταψιού. Για οκτώ φλιτζάνια λαχανικών, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μόνο μία έως δύο κουταλιές λάδι.

Το ελαιόλαδο είναι καλό, αλλά αν σκοπεύετε να ψήσετε σε πάνω από 200 ° C, τότε είναι καλύτερα να μην το χρησιμοποιήσετε. Το έλαιο αβοκάντο και το ηλιέλαιο ενδείκνυνται για μαγείρεμα σε θερμοκρασία 200 ° C ή παραπάνω και οι αρκετά ουδέτερες γεύσεις τους δεν θα αποκρύψουν τις φυσικές γεύσεις των λαχανικών.

Τέλος, πασπαλίστε με αλάτι, φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι και κάθε άλλο μπαχαρικό που θέλετε. Και πάλι, να είστε γενναιόδωροι εδώ, αλλά μην το παρακάνετε.

Βήμα # 3: Δώστε στα κομμάτια λίγο χώρο

Καλύψτε ένα ταψί με φύλλο ψησίματος – λαδόκολλα. Τοποθετήστε πάνω τα προετοιμασμένα λαχανικά και αφήστε λίγο χώρο γύρω από κάθε κομμάτι.

Εάν δεν το κάνετε, τα στενά περιθώρια θα έχουν ως αποτέλεσμα τα λαχανικά να μαγειρευτούν σε ατμό. Τα λαχανικά στον ατμό είναι βέβαια νόστιμα για φαγητό, αλλά αυτό δεν είναι το αποτέλεσμα που επιδιώκουμε στη συγκεκριμένη περίπτωση. Αν δεν έχετε αρκετό χώρο είναι καλύτερα να χωρίσετε τα λαχανικά σας σε δύο ταψιά.

Βήμα # 4: Υψηλή θερμοκρασία, άγρυπνο μάτι

Τοποθετήστε το ταψί σε φούρνο που έχει προθερμανθεί στους 220 ° C.

Ψήστε τα λαχανικά μέχρι να αρχίσουν να καφετίζουν και τα κομμάτια να είναι τρυφερά στο πιρούνι. Μερικά λαχανικά, ψήνονται σε μόλις 15 λεπτά, γι ‘αυτό είναι καλή ιδέα να ρίχνετε στα λαχανικά μια γρήγορη ματιά ανά τέταρτο. Ανακατέψτε τα λαχανικά κάθε φορά που τα ελέγχετε, ώστε να μαγειρευτούν ομοιόμορφα.

Γενικοί χρόνοι ψησίματος ανά είδος λαχανικού

Το μέγεθος των λαχανικών και η θερμοκρασία καθορίζουν ακριβώς πόσος χρόνος θα χρειαστεί, αλλά η παρακάτω λίστα είναι ένας καλός οδηγός.

  •      Γλυκοπατάτες – 35 λεπτά
  •      Λάχανα Βρυξελλών – 35 λεπτά
  •      Πατάτες – 30 λεπτά
  •      Ντομάτες – 30 λεπτά
  •      Κολοκύθα – 25 λεπτά
  •      Μελιτζάνα – 25 λεπτά
  •      Λάχανο – 25 λεπτά
  •      Καρότα – 20 λεπτά
  •      Μπρόκολο – 20 λεπτά
  •      Κουνουπίδι – 20 λεπτά
  •      Φασολάκια – 20 λεπτά
  •      Φέτες κρεμμυδιού – 15 λεπτά
  •      Πιπεριές σε λωρίδες – 15 λεπτά
  •      Μπάμιες – 12 λεπτά
  •      Κολοκυθάκια – 10 λεπτά
  •      Μπιζέλια – 8 λεπτά

Βήμα # 5: Μην τα βγάλετε πολύ νωρίς από το φούρνο

Όταν εμφανιστεί μια καφέ απόχρωση και τα κομμάτια είναι αρκετά τρυφερά για να τρυπηθούν με ένα πιρούνι, αφήστε τα λαχανικά να μαγειρευτούν λίγο ακόμα. Θέλουμε όλα τα κομμάτια να πάρουν ένα καφέ χρώμα στα άκρα, οπότε μην βιαστείτε να τα τραβήξετε αμέσως μόλις αρχίσετε να τα βλέπετε να σκουραίνουν.

Όταν έχετε φτάσει στον επιθυμητό βαθμό χρώματος, βγάλτε το ταψί από το φούρνο και σερβίρετε τα λαχανικά αμέσως ή αφήστε τα σε μπαλσάμικο για να πάρουν μια πιο ιδιαίτερη γεύση . Μην ανησυχείτε αν τα αφήσετε λίγο περισσότερο από όσο νομίζετε ότι είναι σωστό. Λίγος επιπλέον χρόνος δεν πρόκειται να κάνει κακό. Προσθέτει μόνο περισσότερη γεύση.

Πώς να ψήσετε λαχανικά που μαγειρεύονται σε διαφορετικό χρόνο

Το κάθε λαχανικό έχει διαφορετικό χρόνο μαγειρέματος. Οι κύβοι πατάτας χρειάζονται περισσότερο από τα ευαίσθητα κρεμμύδια ή τις πιπεριές. Το μπρόκολο θα ψηθεί πολύ πριν από την κολοκύθα. Για να βεβαιωθείτε ότι θα μαγειρέψετε μια μεγάλη ποικιλία λαχανικών με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μία από αυτές τις τεχνικές ψησίματος:

Βάλτε ξεχωριστά τα λαχανικά: Μαγειρέψτε ένα είδος λαχανικών κάθε φορά. Μπορείτε να ψήσετε τις πατάτες μόνες τους, στη συνέχεια να ψήνετε κρεμμύδια κλπ. Συνδυάστε τα όταν μαγειρευτούν και τα δύο.
Ομαδοποιήστε όμοια λαχανικά: Ορισμένα λαχανικά έχουν παρόμοιους χρόνους ψησίματος, ακόμη και αν δεν είναι τα ίδια. Οι πατάτες και η κολοκύθα, για παράδειγμα, μαγειρεύονται περίπου στον ίδιο χρόνο. Κρεμμύδια και πιπεριές, μπρόκολο και κουνουπίδι, επίσης.
Μαγειρέψτε σταδιακά: Μαγειρέψτε τα πιο σκληρά λαχανικά, όπως πατάτες, πρώτα. Στη συνέχεια, προσθέστε λαχανικά μεσαίου χρόνου, όπως το μπρόκολο και τα λάχανα Βρυξελλών. Τέλος, προσθέστε φρέσκα λαχανικά όπως πιπεριές και μπιζέλια. Σβήστε το φούρνο όταν έχουν μαγειρευτεί όλα.

Ψητά Λαχανικά - τεχνικές ψησίματος και χρόνοι ανά είδος
VEGAN 2019 – The Film
Raw Vegan Κουραμπιέδες (Ωμοφαγικοί Vegan Κουραμπιέδες)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μενού
error: Content is protected !!