Βότανα και Μπαχαρικά: Τα οφέλη τους στην Υγεία μας

Βότανα και Μπαχαρικά Τα οφέλη τους για την Υγεία μας

Είμαστε λάτρεις των βοτάνων και των μπαχαρικών και μεγάλοι υποστηρικτές της ενσωμάτωσης τους στα φαγητά μας. Αυτό γιατί, όχι μόνο κάνουν τα φαγητά μας πιο γευστικά, αλλά έχουν επίσης ισχυρά θετικά αποτελέσματα για το σώμα και την υγεία μας.

Οι χημικές ενώσεις που είναι υπεύθυνες για το άρωμα και τη γεύση στα βότανα και τα μπαχαρικά, μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση της υγείας μας και την πρόληψη ασθενειών.

Ποια είναι τα οφέλη που προσφέρουν στην υγεία μας τα Βότανα και τα Μπαχαρικά?

Αντιοξειδωτική δράση

Πολλές από τις ενώσεις στα βότανα και στα μπαχαρικά καταπολεμούν την οξείδωση και τις ελεύθερες ρίζες που μπορούν να βλάψουν τα κύτταρα, το DNA και τις πρωτεΐνες. Η οξειδωτική βλάβη και το άγχος συμβάλλουν σε πολλές ασθένειες, όπως ο καρκίνος, οι καρδιαγγειακές παθήσεις και η νόσος του Alzheimer. Τα πρώτα στη λίστα όταν πρόκειται για αυτό το πλεονέκτημα είναι: κανέλα, γαρίφαλο, ρίγανη, μέντα και θυμάρι.

Αντιφλεγμονώδης δράση

Η φλεγμονή μπορεί να είναι τόσο αισθητή, όπως ο πόνος της αρθρίτιδας ή της γαστρίτιδας, όσο και κρυμμένη, όπως η χρόνια φλεγμονή που θεωρείται ότι αποτελεί μέρος της καρδιαγγειακής νόσου και της νόσου του Alzheimer. Πολλά βότανα και μπαχαρικά, όπως ο κουρκουμάς και το κύμινο, είναι ισχυροί αντιφλεγμονώδεις παράγοντες.

Έλεγχος του σακχάρου στο αίμα

Η κανέλα, συγκεκριμένα, μελετάται για την ικανότητά της να διατηρεί σταθερά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα. Επίσης, ενισχύει την επίδραση της ινσουλίνης σε άτομα που έχουν αντίσταση στην ινσουλίνη ή μεταβολικό σύνδρομο.

Αντιμικροβιακή δράση

Ο βασιλικός, η κανέλα, ο κόλιανδρος, το κύμινο, το σκόρδο και το τζίντζερ είναι μερικά από τα μπαχαρικά που προστατεύουν από την επιβλαβή βακτηριακή ανάπτυξη. Χρησιμοποιούνταν παραδοσιακά για να κρατήσουν τα τρόφιμα ασφαλή από βακτήρια σε θερμά κλίματα και έχουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγιούς ανάπτυξης βακτηριδίων στο παχύ έντερο.

Αντικαρκινική δράση

Πολλά βότανα και μπαχαρικά περιέχουν ενώσεις που βοηθούν στην αναστολή της ανάπτυξης των όγκων, στην πρόληψη της μετάλλαξης των κυττάρων και στην ένταξη ενζύμων που βοηθούν το ήπαρ να καθαρίσει δυνητικά τοξικές ουσίες.

Συμπέρασμα

Υπάρχουν πολλές ευεργετικές χημικές ενώσεις σε βότανα και μπαχαρικά. Πάρτε για παράδειγμα, το γεγονός ότι το να συνδυάζουμε το φαγητό μας με κόκκινη πιπεριά μπορεί να μας βοηθήσει να τρώμε λιγότερο. Οι άνθρωποι που έλαβαν κόκκινη πιπεριά είτε στα τρόφιμά τους είτε σε κάψουλες έφαγαν περίπου 25% λιγότερο στο επόμενο γεύμα τους, σε σύγκριση με εκείνους που δεν έφαγαν το μπαχαρικό, σύμφωνα με μελέτη της Nutrition Today. Φάνηκε επίσης να αυξάνει τον αριθμό θερμίδων που έκαψαν, υποδηλώνοντας ότι το ενεργό συστατικό στις κόκκινες πιπεριές, η καψαϊκίνη, έχει άμεση επίδραση στο μεταβολισμό.

3 Μύθοι σχετικά με την Πρωτεΐνη και την Vegan Διατροφή
Batata Harra – γεύση από Μέση Ανατολή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μενού
error: Content is protected !!