Εποχιακά Φρούτα Νοεμβρίου

ΕΠΟΧΙΑΚΑ ΦΡΟΥΤΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Τρώμε εποχιακά σημαίνει τρώμε υγιεινά!

Εποχιακά Φρούτα Νοεμβρίου

Ακτινίδιο

ΑΚΤΙΝΙΔΙΟ VEGAN ΣΥΝΤΑΓΗ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ

Ο καρπός του ακτινιδίου είναι πλούσιος σε κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορο, φυτικές ίνες και ιχνοστοιχεία. Επίσης, διαθέτει περισσότερη βιταμίνη C σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο φρούτο. Η ύπαρξη πολλών βιταμινών καθιστά το ακτινίδιο ως το καλύτερο μέσο για την άμυνα κατά των μικροβίων.

Επίσης, απομακρύνει τον κίνδυνο θρομβώσεων στο κυκλοφορικό σύστημα και διασφαλίζει τη σωστή πέψη και την εύρυθμη λειτουργία του εντέρου. Τέλος, συντελεί στη βελτίωση της όρασης, λόγω του αντιοξειδωτικού λουτεΐνη που περιέχει.

Αχλάδια

ΑΧΛΑΔΙΑ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ

Τα αχλάδια είναι μια συμπυκνωμένη πηγή φαινολικών φυτοθρεπτικών συστατικών, συμπεριλαμβανομένων των υδροξυβενζοϊκών οξέων (χλωρογενικό οξύ, γεντισικό οξύ, συριγγικό οξύ και βανιλικό οξύ), υδροξυκινναμικά οξέα (κουμαρικό οξύ, φερουλικό οξύ και 5-καφεοϋλκινικό οξύ), υδροξυκινόνες (αρβουτίνη), φλαβανόλες (κατεχίνη, επικικατίνη); φλαβονόλες (ισοραμνετίνη, κερσετίνη, καμπεφερόλη), ανθοκυανίνες (σε κόκκινες ποικιλίες) και καροτενοειδή (βήτα-καροτένιο, λουτεΐνη, ζεαξανθίνη). Τα αχλάδια είναι επίσης μια πολύ καλή πηγή φυτικών ινών και μια καλή πηγή χαλκού, βιταμίνης C και βιταμίνης Κ.

Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι η φλούδα των αχλαδιών περιέχει τουλάχιστον τρεις έως τέσσερις φορές περισσότερα φαινολικά φυτοθρεπτικά συστατικά από ότι η σάρκα αυτών. Αυτά τα φυτοθρεπτικά περιλαμβάνουν αντιοξειδωτικά, αντιφλεγμονώδη φλαβονοειδή και δυνητικά αντικαρκινικά φυτοθρεπτικά, όπως κινναμωμικά οξέα. Η φλούδα του αχλαδιού έχει επίσης δείξει ότι περιέχει περίπου το ήμισυ των συνολικών φυτικών ινών του αχλαδιού. Μην παραλείπετε όμως να τα πλένετε καλά πριν τα καταναλώσετε με την φλούδα

Γκρέιπφρουτ

ΓΚΡΕΙΠΦΡΟΥΤ VEGAN ΣΥΝΤΑΓΗ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ

Το γκρέιπφρουτ παρέχει βιταμίνες Α και C, φυλλικό οξύ (B9), ίνες, χολίνη, λιμονίνες και λυκοπένιο.

Η βιταμίνη C παίζει ρόλο στην ανοσία και βοηθά κατά των ελεύθερων ριζών στο σώμα μας. Επιπλέον, διεγείρει την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων και μπορεί να προστατεύσει την ακεραιότητα των ανοσοκυττάρων. Συνδέεται επίσης με μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

Η βιταμίνη C και το β-καροτένιο μπορεί να οδηγήσουν σε μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του οισοφάγου και να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα της χημειοθεραπείας. Το κόκκινο και το ροζ γκρέιπφρουτ είναι μια από τις καλύτερες πηγές λυκοπενίου μετά την τομάτα. Το λυκοπένιο έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του προστάτη.

Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη σε όλη τη διαδικασία επούλωσης πληγών, κυρίως επειδή συμβάλλει στη σύνθεση και ανάπτυξη του κολλαγόνου. Το κολλαγόνο είναι επίσης απαραίτητο για το υγιές δέρμα και τα μαλλιά.

Η βιταμίνη C είναι επίσης ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό. Οι ενώσεις λειτουργούν ως αντιοξειδωτικά, που αλληλεπιδρούν για να σταματήσουν την κατάσταση του οξειδωτικού στρες και τον σχηματισμό ελευθέρων ριζών.

Η βιταμίνη Α, της οποίας το γκρέιπφρουτ είναι μια καλή πηγή, είναι απαραίτητη για την καλή όραση. Η βιταμίνη Α σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Επιπλέον, η βιταμίνη Α είναι γνωστό ότι προάγει την υγιή ανάπτυξη των ιστών, συμπεριλαμβανομένης και της επιδερμίδας, και η υψηλή περιεκτικότητα σε νερό στο γκρέιπφρουτ συμβάλλει στη σωστή ενυδάτωση του δέρματος και του σώματος στο σύνολο.

Το κιτρικό οξύ, το οποίο βρίσκεται στο γκρέιπφρουτ, μπορεί να αποτρέψει τον σχηματισμό λίθων και επίσης να διαλύσει μικρές πέτρες που σχηματίζονται.

Οι ίνες και το νερό στο γκρέιπφρουτ μπορούν να βοηθήσουν στην πέψη και να βοηθήσουν στην ανακούφιση ή την πρόληψη της δυσκοιλιότητας. Οι ίνες, συμβάλλουν επίσης στο αίσθημα κορεσμού και μπορούν επομένως να αποτρέψουν την υπερκατανάλωση τροφής. Οι ίνες βοηθούν επίσης στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα, αποτρέποντας τις αιχμές που συμβάλλουν στην πείνα. Το γκρέιπφρουτ περιέχει πηκτίνη, μια ίνα που μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης και να μειώσει τα τριγλυκερίδια

Τα άτομα που παίρνουν φάρμακα, ιδιαίτερα στατίνες, καλό είναι να συμβουλευθούν γιατρό πριν καταναλώσουν γκρέιπφρουτ.

Λεμόνια

ΛΕΜΟΝΙΑ VEGAN ΣΥΝΤΑΓΗ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ

Τα λεμόνια περιέχουν ισχυρά συστατικά όπως αλκαλοειδή, καροτενοειδή, κουμαρίνες, φλαβονοειδή, φαινολικά οξέα, τριτερπενοειδή, καμπεφερόλη, απιγενίνη, εσκεπετίνη, για να αναφέρουμε μερικά.

Η περιεκτικότητα των λεμονιών σε βιταμίνη C είναι αξιοσημείωτη. Η βιταμίνη C έχει αποδειχθεί ότι βοηθάει στη μείωση των συμπτωμάτων γρίπης και στην αντιμετώπιση του πόνου που προκαλείται από τη ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Τα τρόφιμα που περιέχουν σημαντικές ποσότητες βιταμίνης C, όπως ο χυμός λεμόνι, μπορούν επίσης να συμβάλουν στη μείωση του κινδύνου άλλων προβλημάτων υγείας, όπως είναι το εγκεφαλικό επεισόδιο, η στεφανιαία νόσος και ο καρκίνος. Οι ενώσεις που ονομάζονται λεμονοειδή, οι οποίες συνήθως απαντώνται σε εσπεριδοειδή όπως τα λεμόνια, μπορούν επίσης να μειώσουν τον κίνδυνο για καρκίνο του πνεύμονα, του μαστού, του στομάχου, του ορθού, του δέρματος και του στόματος.

Μανταρίνια

ΜΑΝΤΑΡΙΝΙ VEGAN ΣΥΝΤΑΓΗ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ

Τα μανταρίνια παρέχουν σχεδόν το 80% των ημερήσιων αναγκών του οργανισμού σε βιταμίνη C. Η βιταμίνη C ευθύνεται για τη σύνθεση του κολλαγόνου, την πρόληψη των κρυολογημάτων, της αρθρίτιδας, κ.α. Σε συνδυασμό με τα φλαβονοειδή και τα φαινολικά οξέα που περιέχουν, αναστέλλουν την παραγωγή των βλαβερών ελεύθερων ριζών και ρυθμίζουν τα επίπεδα της LDL (κακής χοληστερόλης) στο αίμα.

Τα μανταρίνια εκτός από πολύ γευστικά, είναι πλούσια πηγή βιταμίνης Α και καροτένιου που συμβάλλουν στη σωστή ανάπτυξη των δοντιών και των οστών και συμμετέχουν στο σχηματισμό της ροδοψίνης. Η ροδοψίνη έχει ιδιαίτερα ευεργετική επίδραση στην όραση και προστατευτική δράση έναντι του εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας. Η πρόσληψη αρκετής βιταμίνης Α είναι σημαντική καθότι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά στην γρήγορη επούλωση των πληγών. Συγχρόνως, τα μανταρίνια καταπολεμούν τη γήρανση του δέρματος λόγω της φωτοπροστατευτικής δράσης του β-καροτένιου σε συνδυασμό με τις αντιοξειδωτικές και αντιγηραντικές του ιδιότητες.

Περιέχουν επίσης βιταμίνες του συμπλέγματος Β, νιασίνη και θειαμίνη, όπως και φυλλικό οξύ, κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο αλλά και σημαντικές φυτικές ίνες. Το κάλιο και το μαγνήσιο βοηθούν στη σταθεροποίηση της αρτηριακής πίεσης ενώ το ασβέστιο παίζει ζωτικό ρόλο στην πήξη του αίματος.

Τέλος, η κατανάλωση μανταρινιών μπορεί να μειώσει σημαντικά την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου του ήπατος, καρδιοπαθειών, εγκεφαλικών επεισοδίων και διαβήτη.

Μήλα

ΜΗΛΑ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ

Τα μήλα είναι εξαιρετική πηγή πολυφαινόλων. Αυτές οι πολυφαινόλες περιλαμβάνουν φλαβονολίνες (ειδικά κβερκετίνη, αλλά και καμφερολίνη και μυρικετίνη), κατεχίνες (ιδιαίτερα επικατινίνη), ανθοκυανίνες (αν τα μήλα έχουν κόκκινο δέρμα), χλωρογενικό οξύ, φλοριδισίνη και αρκετές δεκάδες θρεπτικές ουσίες πολυφαινόλης που υποστηρίζουν την υγεία. Τα μήλα είναι επίσης μια καλή πηγή φυτικών ινών και βιταμίνης C. Τα θρεπτικά συστατικά των μήλων είναι ιδιαίτερα παρόντα στη φλούδα, η οποία είναι ένα πολύτιμο μέρος του φρούτου σε σχέση με το θρεπτικό του περιεχόμενο.

Τα μήλα είναι επιπλέον πλούσια σε κουρσετίνη και πηκτίνη. Η κουρσετίνη είναι ένα φλαβονοειδές, ένας τύπος φυσικά απαντώμενης φυτικής χημικής ουσίας που έχει αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη αποτελέσματα. Η πηκτίνη είναι ένας τύπος διαλυτής ίνας που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας και έχει μέτρια επίδραση στη μείωση της LDL, της “κακής” χοληστερόλης. Η πηκτίνη μπορεί επίσης να έχει σημαντικό ρόλο στην πρόληψη χρόνιων ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων καρκίνων και διαταραχών του εντέρου.

Πορτοκάλια

ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ ΘΡΕΠΤΙΚΗ_ΑΞΙΑ

Τα πορτοκάλια είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C. Είναι επίσης μια πολύ καλή πηγή διαιτητικών ινών. Επιπλέον, τα πορτοκάλια αποτελούν καλή πηγή βιταμινών Β, όπως η βιταμίνη Β1, το παντοθενικό οξύ και το φυλλικό οξύ καθώς και η βιταμίνη Α, το ασβέστιο, ο χαλκός και το κάλιο.

Σε πρόσφατες ερευνητικές μελέτες, οι θεραπευτικές ιδιότητες των πορτοκαλιών έχουν συσχετιστεί με μια μεγάλη ποικιλία φυτοθρεπτικών ενώσεων. Αυτά τα φυτοθρεπτικά περιλαμβάνουν φλαβονοειδή εσπεριδοειδών (τύποι φλαβονοειδών που περιλαμβάνουν τα μόρια εσπερετίνης και ναρινενίνης), ανθοκυανίνες, υδροξυκινναμικά οξέα και μια ποικιλία πολυφαινολών.

Αλλά είναι ακόμα μια φλαβανόνη στα πορτοκάλια, το μόριο της χερσεδίνης, το οποίο έχει επισημανθεί στην φυτοθρεπτική έρευνα για τα πορτοκάλια. Αναμφίβολα, η πιο σημαντική φλαβανόνη στα πορτοκάλια, η ερπεριδίνη έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την υψηλή αρτηριακή πίεση καθώς και τη χοληστερόλη και ότι έχει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Είναι σημαντικό ότι το μεγαλύτερο μέρος αυτού του φυτοθρεπτικού συστατικού βρίσκεται στο φλοιό και στον εσωτερικό λευκό πολτό του πορτοκαλιού, αντί στο υγρό πορτοκαλί κέντρο του, έτσι ώστε αυτή η ευεργετική ένωση να απομακρύνεται πολύ συχνά από την επεξεργασία των πορτοκαλιών σε χυμό.

Ρόδια

Ρόδι θρεπτική αξία

Το ρόδι είναι πολύ χρήσιμο φρούτο, επειδή είναι από τα ελάχιστα που μπορούν να φαγωθούν με το κουκούτσι, προσφέροντας όλη τη θρεπτική του αξία. Περιέχει πολύ σίδηρο, σελήνιο, καροτίνη και βιταμίνη C. Το ρόδι είναι επίσης πλούσιο σε κάλιο, μαγνήσιο και νερό. Είναι γνωστό ότι το κάλιο και το μαγνήσιο, σε συνδυασμό με την υψηλή περιεκτικότητά του σε νερό, μπορούν να διατηρήσουν ενυδατωμένο τον ανθρώπινο οργανισμό. Επιπλέον έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, λόγω των αντιοξειδωτικών ουσιών που περιέχει (τανίνες, ανθοκυανίνες, καροτίνη, βιταμίνη C, κ.α) Οι ουσίες αυτές, έχουν την ιδιότητα να καταστρέφουν τις ελεύθερες ρίζες, προστατεύοντας έτσι τους διάφορους ιστούς του ανθρώπινου σώματος. Έχει προστατευτική δράση έναντι του καρκίνου και κυρίως του καρκίνου στο δέρμα, στον προστάτη και στον μαστό και μπορεί να μειώσει την ανάπτυξή τους.

Το ρόδι επίσης περιέχει αυξημένη περιεκτικότητα σε φώσφορο. Ο φώσφορος είναι απαραίτητο μεταλλικό στοιχείο καθότι συμβάλλει στη μυϊκή ανάπτυξη, στη σωστή ανάπτυξη των οστών και στην ομαλή λειτουργία των νεφρών, του νευρικού συστήματος και της καρδιάς. Επίσης, ο φώσφορος μπορεί να μειώσει τους πόνους της αρθρίτιδας. Πρέπει όμως να καταναλώνεται με προσοχή από άτομα με νεφροπάθειες.

Εποχιακά Λαχανικά Νοεμβρίου
ΑΓΕΛΑΔΕΣ & ΜΟΣΧΑΡΑΚΙΑ – Ζώα μαζικής παραγωγής και σφαγής – Πόσο έξυπνα είναι?

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μενού
error: Content is protected !!