10 φλούδες που μπορούμε να τρώμε

10 φλούδες που μπορούμε να τρώμε

10 φλούδες που μπορούμε να τρώμε

Πολλά φρούτα και λαχανικά έχουν ωφέλιμες φλούδες, πλούσιες σε φυτοχημικά και φυτικές ίνες, τις οποίες συχνά τις πετάμε ξεφλουδίζοντάς τα.

Αν επιλέγετε συμβατικά φρούτα και λαχανικά, τότε η κατανάλωση της φλούδας τους ίσως να μην είναι και τόσο καλή ιδέα, λόγω των χημικών που συσσωρεύονται σε αυτή, που ακόμη και το καλό πλύσιμο να μην μπορεί να διώξει. Αν, όμως, αγοράζετε βιολογικά είδη μαναβικής, τότε πρέπει να ξέρετε ότι η φλούδα σε κάποια φρούτα και λαχανικά έχει ακόμη περισσότερες φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά, ενώ ταυτόχρονα αν την καταναλώνετε, μειώνετε τη σπατάλη τροφών.

Παρ’ όλο, λοιπόν, που οι περισσότεροι δεν το γνωρίζουν, η κατανάλωση της φλούδας κάποιων φρούτων και λαχανικών είναι μια υγιεινή τακτική για εμάς και βιώσιμη για τον πλανήτη. Υπάρχουν, βέβαια, και κάποια φρούτα και λαχανικά που η φλούδα τους δεν τρώγεται, καθώς έχει πικρή γεύση και χωνεύεται δύσκολα. Ας ρίξουμε, λοιπόν, μια ματιά στο ποιες φλούδες θα μπορούσαμε να καταναλώσουμε, επιλέγοντας πάντα βιολογικά.

10 φλούδες που μπορούμε να τρώμε

ΑΓΓΟΥΡΙ_ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ_ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

Αγγούρι

Η σκούρα φλούδα του αγγουριού περιέχει την πλειοψηφία των αντιοξειδωτικών των αδιάλυτων φυτικών ινών και του καλίου που προσφέρει το αγαπημένο αυτό καλοκαιρινό λαχανικό.

ΑΚΤΙΝΙΔΙΟ VEGAN ΣΥΝΤΑΓΗ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ

Ακτινίδιο

Όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο, η φλούδα του ακτινιδίου είναι βρώσιμη και μάλιστα περιέχει περισσότερα φλαβονοειδή, αντιοξειδωτικά και βιταμίνη C από τη σάρκα τους, η οποία ήδη είναι πάρα πολύ ευεργετική.

ΕΠΟΧΙΑΚΑ ΦΡΟΥΤΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Εσπεριδοειδή

Οι φλούδες των εσπεριδοειδών είναι επίσης πολύ θρεπτικές, αλλά δύσκολες στην πέψη, γι’ αυτό μην τις καταναλώνετε ωμές. Μπορείτε όμως να καταναλώσετε το ξύσμα τους σε σαλάτες, γλυκά ή να τις βάλετε σε ξίδι ή λάδι για έξτρα άρωμα.

ΚΑΡΟΤΑ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

Καρότο

Τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά του καρότου, όπως η βήτα καροτίνη και πλήθος αντιοξειδωτικών, βρίσκονται είτε στη φλούδα του, είτε ακριβώς από κάτω. Επομένως καθαρίστε το καρότο, κόψτε τις άκρες του και απολαύστε το.

Κολοκύθα

Η φλούδα της περιέχει έξτρα βιταμίνη C, φυτικές ίνες και κάλιο, όπως επίσης και αντιοξειδωτικά όπως καροτενοειδή, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη.

ΜΕΛΙΤΖΑΝΑ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ_ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

Μελιτζάνα

Το μοβ χρώμα της μελιτζάνας στη φλούδα προέρχεται από τις ανθοκυανίνες, αντιοξειδωτικά που δίνουν το χαρακτηριστικό κόκκινο, μπλε και μοβ χρώμα σε διάφορα φρούτα και λαχανικά. Επιλέγετε να την καταναλώνετε με τη φλούδα και απολαύστε τη θρεπτική της αξία, ενάντια στις ελεύθερες ρίζες.

Smoothie-με-Μήλο-Καρότο-και-Πορτοκάλι_μήλα vegan

Μήλο

Η φλούδα του μήλου περιέχει το μεγαλύτερο ποσοστό αδιάλυτων φυτικών ινών. Επίσης περιέχει κερσετίνη, ένα αντιοξειδωτικί που ανήκει στην οικογένεια των φλαβονοειδών και προστατεύει τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες και τον οργανισμό από τη φθορά. Η φλούδα του μήλου περιεχει και άλλα αντιοξειδωτικά που μας είναι απαραίτητα για τον ίδιο λόγο για αυτό συνίσταται να καταναλώνετε ολόκληρο το μήλο και να μην το ξεφλουδίζετε.

Smoothie Μήλο Μπανάνα Κανέλα_vegan μπανάνα

Μπανάνα

Είναι πικρή, σκληρή και σίγουρα δείχνει σαν ένα μέρος του φρούτου που πρέπει να ξεφορτωθείτε. Περιέχει, όμως, κάλιο, λουτεΐνη, η οποία αποτελεί δυνατό αντιοξειδωτικό για την υγεία των ματιών και τρυπτοφάνη που αυξάνει τη σεροτονίνη του οργανισμού, βελτιώνοντας τη διάθεση. Επειδή, όμως, είναι δύσκολο να την καταναλώσετε αυτούσια, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μικρή ποσότητα μια ώριμης φλούδας στο smoothie σας ή να τη βράσετε για λίγα λεπτά, έπειτα να τη σοτάρετε ή να την ψήσετε μέχρι να ξεραθεί και να τη χρησιμοποιήσετε για να φτιάξετε τσάι.

ΝΤΟΜΑΤΑ ΚΟΚΚΙΝΗ VEGAN ΣΥΝΤΑΓΗ ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ

Ντομάτα

Η φλούδα της ντομάτας περιέχει πολύτιμα και υγιεινά αντιοξειδωτικά καθώς και περισσότερους από 20 μεταβολίτες. Η φλούδα της ντομάτας όμως δεν παύει να είναι δύσπεπτη. Αν λοιπόν βασανίζεστε από καούρες ή πόνους στομάχου καλό θα ήταν να αφαιρείτε τη φλούδα από τις ντομάτες για να αποφύγετε τυχόν στομαχικές διαταραχές.

Πατάτες

Οι περισσότεροι άνθρωποι συνηθίζουν να ξεφλουδίζουν τις πατάτες πριν τις μαγειρέψουν. Κι όμως, η φλούδα της πατάτας έχει περισσότερες φυτικές ίνες, σίδηρο, κάλιο, βιταμίνες Β και βιταμίνη C από τη σάρκα της.

διαβάστε περισσότερα για τις φλούδες πατάτας

extra tips !!!

  • Αν δεν σας δελεάζει το να καταναλώσετε τις φλούδες, μπορείτε να πάρετε τη διατροφική τους αξία φτιάχνοντας ένα ζωμό λαχανικών με φλούδες από πατάτα, καρότο, κρεμμύδι, πράσο κ.ο.κ.
  • Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τις φλούδες και για να δώσετε γεύση στο νερό σας, αντί να πιείτε χυμό ή αναψυκτικό.
  • Σε κάθε περίπτωση, τονίζουμε την προτίμηση βιολογικών προϊόντωναν πρόκειται να καταναλώσετε τη φλούδα, όπως επίσης και το καλό πλύσιμό τους.
Vegan Κεφτεδάκια Κόκκινης Φακής με Ρύζι σε σάλτσα Καρύδας
Vegan Σουφλέ Σπανάκι και Αγκινάρα

διαβάστε επίσης στο VeganWorld.gr

Μενού
error: Content is protected !!