Beyond Burger & Impossible Burger – είναι τελικά υγιεινά?

Beyond Burger & Impossible Burger – είναι τελικά υγιεινά?

Το “Beyond Burger”, το vegan μπιφτέκι που “αιμορραγεί” έχει γίνει πια γνωστό ως μια δημοφιλή εναλλακτική λύση στα παραδοσιακά burger κρέατος. Τα τελευταία χρόνια έχει εισέλθει στα ράφια μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ και στο μενού γνωστών εστιατορίων. Πρόσφατα ήρθε και στην Ελλάδα. Το Beyond Burger και το Impossible Burger μιμούνται τη γεύση, την εμφάνιση και την αίσθηση του πραγματικού κρέατος, αλλά είναι τελικά υγιεινά?

Είναι σίγουρα αναγνωρισμένα ως μια υγιέστερη και πιο φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική λύση στο βόειο κρέας. Ωστόσο, μια ομάδα που ονομάζεται Κέντρο Ελευθερίας Καταναλωτών, η οποία χρηματοδοτείται από ορισμένες εταιρείες τροφίμων και εστιατόρια, άρχισε να εκτελεί μια σειρά διαφημίσεων στο New York Post και στο Wall Street Journal επισημαίνοντας τα χημικά πρόσθετα στα εναλλακτικά προϊόντα κρέατος. Οι διαφημίσεις λένε “Fake Meat, Real Chemicals” και συγκρίνουν τα συστατικά τους με το “πραγματικό” και το “ψεύτικο” κρέας.

Αν και οι διαφημίσεις προωθούν μια ατζέντα υπέρ του κρέατος, πολλοί καταναλωτές έχουν επίσης αναρωτηθεί αν πραγματικά είναι υγιεινά τα νέα vegan burger. Σε πρόσφατη μελέτη που έγινε, ζήτησαν από τέσσερις διατροφολόγους να αξιολογήσουν τα συστατικά σε ένα Burger Beyond Meat και σε ένα Impossible Burger. Οι περισσότεροι από αυτούς ταξινομούν τα νέα vegan μπιφτέκια ως υγιεινά εφόσον τα συμπεριλαμβάνουμε στην διατροφή ως υποκατάστατα του πραγματικού κρέατος, αλλά όχι σε καθημερινή βάση.

Πώς το Beyond Burger και το Impossible Burger πραγματικά βαθμολογούνται όταν πρόκειται για θρεπτικά στοιχεία και θερμίδες?

Πρωτεΐνη

Δύο διατροφολόγοι επαίνεσαν το γεγονός ότι το μπιφτέκι Beyond Burger περιέχει 2 γραμμάρια ινών, δηλαδή το 8% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας. Μερικοί επίσης δήλωσαν ότι το μπιφτέκι ήταν μια καλή πηγή πρωτεΐνης, αφού έχει την ίδια περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη με ένα παραδοσιακό μπιφτέκι από μοσχαρίσιο κρέας.

Σε σύγκριση με τον ανταγωνιστή του, το Impossible Burger, οι διαιτολόγοι είπαν ότι το Beyond Burger είχε την υγιέστερη πηγή πρωτεϊνών.

Σε συνέντευξη που έδωσε στο Business Insider η γνωστή διατροφολόγος, Cynthia Sass, δήλωσε: “Κατά τη γνώμη μου, το Beyond και το Impossible είναι πολύ διαφορετικά μεταξύ τους. Η κύρια πηγή πρωτεϊνών του Impossible είναι η σόγια, ένα από τα πιο κοινά αλλεργιογόνα. Το Beyond Burger, από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιεί απομονωμένη πρωτεΐνη μπιζελιού, την οποία οι περισσότεροι άνθρωποι βρίσκουν πιο εύπεπτη.”

Κορεσμένα Λιπαρά

Ένα στοιχείο επίσης που ανέλυσαν οι διατροφολόγοι, κατά την διάρκεια της μελέτης, ήταν η περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά στο μπιφτέκι (6 γραμμάρια). Εξέφρασαν ανησυχία σχετικά με το λάδι καρύδας που περιέχουν τα μπιφτέκια αυτά, το οποίο έχει υψηλά κορεσμένα λιπαρά και για αυτό πρότειναν την κατανάλωση των vegan burger με φειδώ.

Παρόλα αυτά το Beyond Burger εξακολουθεί να είναι μια υγιεινή επιλογή όταν καταναλώνεται με μέτρο.
Ενώ και οι τέσσερις διατροφολόγοι αναγνώρισαν το Beyond Burger ως επεξεργασμένο φαγητό, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να το χαρακτηρίσουμε ως “junk food”. Πολλά τρόφιμα που θεωρούνται υγιή, όπως το γάλα ή το βούτυρο αμυγδάλου, είναι επεξεργασμένα φαγητά επίσης.

Η Pamela Bonney, καταχωρημένη διαιτολόγος-διατροφολόγος, δήλωσε ότι το Beyond Burger είναι “εξαιρετικά επεξεργασμένο”, το οποίο σημαίνει ότι ένα προϊόν έχει τροποποιηθεί σε μεγάλο βαθμό και περιέχει πρόσθετα. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα είναι συχνά “έτοιμα για κατανάλωση” τρόφιμα, όπως οι καραμέλες, τα μπισκότα, τα πατατάκια, η σόδα, τα γεύματα φούρνου μικροκυμάτων και πολλά άλλα.

Συνολικά, δήλωσε η Sass, πρέπει να τρώμε λιγότερο από αυτά τα επεξεργασμένα τρόφιμα και περισσότερο από τις πραγματικές τροφές φυτικής προέλευσης. Έρευνα δείχνει ότι τα μεταποιημένα τρόφιμα προκαλούν στους ανθρώπους κατανάλωση επιπλέον 500 θερμίδων την ημέρα και τελικά τους οδηγούν στο να παίρνουν περίσσιο βάρος.

Αλλά σε σύγκριση με πολλά άλλα “επεξεργασμένα” τρόφιμα, η Bonney είπε ότι το Beyond Burger χρησιμοποιεί ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας συστατικά όπως πρωτεΐνη φασολιών mung, εκχύλισμα μήλου και σκόνη φρούτων ροδιού.

Αποτελέσματα Μελέτης

Όταν πρόκειται για την επιλογή ανάμεσα σε ένα Beyond Burger και ένα μπιφτέκι από κρέας, οι διατροφολόγοι συμφώνησαν ότι τα vegan burger είναι σίγουρα η πιο υγιεινή επιλογή.

“Πιστεύω ότι οι επιλογές τροφών που αντικαθιστούν το κρέας είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Γνωρίζουμε πια ότι το κρέας συνδέεται με μερικές από τις “πιο διαδεδομένες χρόνιες ασθένειες”, όπως είναι ο διαβήτης τύπου 2 και οι καρδιακές παθήσεις. Τα μεταποιημένα κρέατα όπως τα λουκάνικα, το ζαμπόν, το μπέικον και τα χοτ-ντογκ μπορούν επίσης να αυξήσουν τον κίνδυνο καρκίνου του στομάχου και του εντέρου.

Επιπλέον, το κρέας παίζει σημαντικό ρόλο στην κλιματική αλλαγή, την οποία η Sass χαρακτήρισε “σημαντικό κίνδυνο για τη δημόσια υγεία”. Το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Πόρων εκτιμά ότι η μείωση της κατανάλωσης βοείου κρέατος παγκοσμίως κατά 70%, θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά περίπου 35%.

“Η αλήθεια είναι ότι … η πηγή πρωτεΐνης που καταναλώνουμε έχει σημασία τόσο για την ανθρώπινη υγεία όσο και για την υγεία του πλανήτη”, δήλωσε η Sass.

Συνοψίζοντας λοιπόν, μπορούμε να πούμε ότι το Beyond Burger και το Impossible Burger μπορεί να είναι μέρος μιας υγιεινής διατροφής, αλλά δεν πρέπει να είναι η πηγή πρωτεΐνης σας για κάθε γεύμα.

Vegan Dr Martens
Vegan Life Festival 2019 Athens

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μενού
error: Content is protected !!